שביתה בחברת "רינקם קומפני" מנאות חובב

שביתה בחברת "רינקם קומפני"מנאות חובב, המספקת חומרי ייצור למפעל אינטל

העובדים פתחו בשעות הבוקר המוקדמות בשביתה וחוסמים את שערי הכניסה לאתר, לאחר ששניים מחברי הוועד זומנו לשימועים וסובלים מהתנכלות ההנהלה. רינקם משמשת כמחסן הלוגיסטי הבלעדי של מפעל אינטל בקריית גת ומספקת לו כימיקלים ההכרחיים לתהליך הייצור. יו"ר ההסתדרות במרחב הנגב מאיר בביוף: "רינקם נלחמת בזכות ההתאגדות של עובדיה בדרך של רדיפה אישית אחר חברי ועד ועל כך לא נעבור בשתיקה"

עשרות עובדי רינקם קומפני (Rinchem Company) החלו הבוקר (ג') בשביתה, נוכח התנכלות חמורה ואסורה של הנהלת החברה לחברי ועד העובדים ופגיעה בהתארגנותם. 

רינקם ממוקמת בנאות חובב ומשמשת כמחסן הלוגיסטי הבלעדי של מפעל אינטל בקריית גת, המספק לו בעיקר כימיקלים ההכרחיים לתהליך הייצור. כ-40 עובדי רינקם התאגדו לאחרונה בהסתדרות ולפני כחודש הוכרז סכסוך עבודה במקום בעקבות גרירת רגליים של ההנהלה במו"מ להסכם קיבוצי ראשון.

כעת, בעוד מתנהל מו"מ בין נציגות העובדים להנהלת החברה, זומן יו"ר הוועד להליך בירור משמעתי וחבר ועד נוסף לשימוע לפני פיטורים, ללא כל סיבה ונימוק ממשיים. נזכיר כי התנכלות לעובדים רק בשל היותם חברים ופעילים בהתאגדות הינה אסורה על פי דין הנקבע בפס"ד פלאפון.

העובדים, שפתחו בשעות הבוקר המוקדמות בשביתה, חוסמים את שערי הכניסה לאתר ונושאים שלטים עליהם כתוב בין היתר "הוועד לא שק חבטות של ההנהלה" ו"עובדים – לא עבדים". לצד השביתה, ההסתדרות בוחנת את המשך צעדיה כנגד התנהלות ההנהלה. יצוין כי ככל שהשביתה תימשך, צעדי העובדים עשויים להשפיע באופן ישיר על כל הליך הייצור במפעל אינטל בקריית גת.

יו"ר ההסתדרות במרחב הנגב, מאיר בביוף, המלווה את העובדים יחד עם  מזכיר האיגוד המקצועי יקיר אוקנין, מסר: "רינקם נלחמת בזכות ההתאגדות של עובדיה בדרך של רדיפה אישית אחר חברי ועד העובדים שיזמו את ההתאגדות, ועל כך לא נעבור בשתיקה. החברה ושעריה יישארו סגורה עד אשר מנהליה יואילו להפסיק עם ההתנכלות לעובדים וישבו איתנו למו"מ להסכם קיבוצי".

מיו"ר הוועד, גיא דדון, נמסר: "חברי ועד העובדים עובדים מספר שנים וכולם עם גיליון התנהגות נקי, ופתאום באופן מפתיע לאור ההתאגדות יוצרים הליכים משמעתיים על לא עוול בכפינו".