סכסוכי עבודה

עולם המידע שלך

מחר (ה'): שביתת אזהרה בת יום אחד בנציגות המשפטית בבית הדין לעררים בירושלים

חדשות |

ברקע לסכסוך העבודה: התעלמות שיטתית של הנהלת רשות האוכלוסין וההגירה מבקשות העובדים לקיים מו"מ ולתת מענה לפגיעה הקשה שנגרמת כתוצאה מהמחסור החמור בכוח אדם בנציגות המשפטית, זאת לאחר שהמדינה הגדילה פי שלושה את מספר הדיינים והיקף הדיונים בבית הדין ולא הגדילה את כוח האדם של המשפטניות המופיעות בפני בית הדין. משמעות השביתה: פסקי דין יתקבלו בהיעדר עמדת המדינה, דיונים שיתבטלו יידחו בחודשים ארוכים, ולא תועלה התנגדות לצווי ביניים ולהארכות אשרה, דבר שעלול להכשיר שהייה בלתי חוקית ומתן אשרות לזרים. יו"ר איגוד המשפטנים בהסתדרות, עו"ד יצחק (יִצִי) גורדון: "עומס העבודה הרב שמוטל על המשפטניות בבית הדין לעררים מביא לקריסתו של המערך, לפגיעה חמורה בתנאי העובדות ולהשלכות קשות על השירות שניתן לציבור השוהים והאזרחים במדינה. אחרי שכל הפניות להנהלת הרשות הושבו ריקם, לעובדות לא נותרה ברירה אחרת"

קרא עוד על מחר (ה'): שביתת אזהרה בת יום אחד בנציגות המשפטית בבית הדין לעררים בירושלים >

על רקע הרפורמה בלוח החופשות: סכסוך עבודה בשלטון המקומי

חדשות |

יו"ר הסתדרות המעו"ף ארנון בר-דוד הודיע כי הגנים ובתי הספר לא ייפתחו כמתוכנן לפי לוח הפגרות החדש, אלא אם הנושא יוסדר מול נציגות העובדים. במכתב חריף שהעביר ליו"ר מרכז השלטון המקומי וראשי הערים הגדולות כתב בר-דוד: "מישהו חושב שאפשר לבנות את כל הרפורמה על כתפיהן הצרות והשחוחות של סייעות גני הילדים הקורסות תחת עול העבודה". בהסתדרות מדגישים: איננו מתנגדים לרפורמה, אך לא נסכים לרפורמה הנעשית באופן חד-צדדי

קרא עוד על על רקע הרפורמה בלוח החופשות: סכסוך עבודה בשלטון המקומי >

איגוד המשפטנים החל בכינוס אסיפות הסברה במסגרת סכסוך העבודה של המשפטנים בכל משרדי הממשלה

חדשות |

ברקע לסכסוך: מבוי סתום במו"מ להסכם קיבוצי חדש המסדיר את תנאי העסקתם של משפטני שירות המדינה ופגיעה הולכת ונמשכת בעבודה המאורגנת תוך העסקת משפטנים בשירות המדינה בחוזים אישיים ובצורות העסקה שנועדו לעקוף את ההסכמים הקיבוציים. לטענת נציגות העובדים, המדינה כמעסיקה נקטה בשורה של צעדים חד-צדדיים אשר פוגעים בציבור המשפטנים בלשכות השונות במשרדי הממשלה ומכרסמים בכוחם הארגוני. יו"ר איגוד המשפטנים בהסתדרות, עו"ד יצחק (יִצִי) גורדון: "ככל שלא יינתן מענה לאופי המיוחד של עבודת המשפטנים ולהסדרה ראויה של תנאי העסקתם בהסכם קיבוצי הולם ולא בחוזים אישיים, המשפטנים ערוכים לצעדים ארגוניים נרחבים בכל מערך הייעוץ המשפטי הממשלתי"

קרא עוד על איגוד המשפטנים החל בכינוס אסיפות הסברה במסגרת סכסוך העבודה של המשפטנים בכל משרדי הממשלה >

ההסתדרות אישרה סכסוכי עבודה חדשים

חדשות |

הוועדה לתיאום וביצוע של ההסתדרות בראשותו של ג'יהאד עקל, התכנסה היום (ב') ואישרה מספר סכסוכי עבודה חדשים, בין היתר במקומות העבודה הבאים:: רשות האכיפה והגבייה, תאגיד "רשת חוויות" של עיריית רחובות, מגן דוד אדום, מכללת שנקר – הסגל המינהלי, משרדי הממשלה, עובדי המינהלה והטכנאים בתאגיד השידור הישראלי "כאן" ונוספים.

קרא עוד על ההסתדרות אישרה סכסוכי עבודה חדשים >