כ-1,500 מטפלות סיעודיות הפגינו בת"א

לפני זמן קצר הסתיימה הפגנתן של המטפלות הסיעודיות המאוגדות בהסתדרות. כ-1,500 מפגינות שהשתתפו באירוע מול קריית הממשלה בת"א, נשאו שלטים נגד הפקרת תחום הטיפול הסיעודי על ידי המדינה וקראו להפסיק את הניצול בענף.

מובילות ההתארגנות וראשות ועד הפעולה של המטפלות הסיעודיות, בהן אלה סמלנסקי, סמדר בן עזרא פרחי ונטליה נרסלנקו, נאמו בעצרת המחאה וקראו לממשלת ישראל ולביטוח הלאומי לקחת אחריות ולפעול להסדרת תנאי העסקה ראויים בהסכם. "לא ייתכן שלא נוכל להתקיים בכבוד. אנו עומדות על זכויותינו ואנחנו חזקות. לא נפסיק את המאבק עד שנגיע להישגים", אמרה סמדר בן עזרא פרחי.

יו"ר איגוד עובדי השמירה, הניקיון והסיעוד בהסתדרות, יוסי ברבי, ציין כי "ההסתדרות תמשיך להיאבק למען הסדרת זכויותיהן של המטפלות הסיעודיות, תוך חיזוק המסגרת הארגונית שתאפשר הגנה על זכויותיהן". ברבי מסר כי: "כעת על הביטוח הלאומי לקבל החלטה אם לתת אור ירוק להסכם הקיבוצי שמובילה ההסתדרות מול ארגון חברות הסיעוד והמעסיקים בתחום. המטפלות הסיעודיות אינן שקופות ואנו לא ניתן לרפות את ידיהן. מגיע להן כבוד אנושי ותנאי העסקה ושכר ראויים". נזכיר כי מלבד הסדרת תנאי שכר הולמים, הדרישות הכלכליות, כוללות גם את שיטת הדיווח ופיצוי הולם על זמן המעבר של המטפלת הסיעודית בין מטופל למטופל.