"עובדי המעבדות הוכיחו את המקצועיות במאמץ המלחמתי"

"עובדי המעבדות הוכיחו את המקצועיות במאמץ המלחמתי"

כך אמרה הבוקר אסתר אדמון, יו"ר איגוד המיקרוביולוגים, הביוכימאים ועובדי המעבדות בהסתדרות, בכנס השנתי של האיגוד

"מערכת בריאות ראויה וטובה לא יכולה להתקיים ללא עובדי המעבדות. אנו אמנם מאחורי הקלעים, אך אנו העיניים של הרפואה", כך אמרה הבוקר אסתר אדמון, יו"ר איגוד המיקרוביולוגים, הביוכימאים ועובדי המעבדות בהסתדרות, בכנס המדעי השנתי של האיגוד. הכנס מוקדש השנה לפעילות של העובדות והעובדים בשבעה באוקטובר ובמלחמת "חרבות ברזל".  

"כמו בקורונה גם מלחמת "חרבות ברזל" הציבה בפנינו אתגר חדש ועצום", אמרה אדמון, "ואני גאה לומר כי המעבדות הרפואיות התייצבו מיד. בכוחות משותפים העמדנו לרשות צה"ל והמדינה את היכולות המקצועיות שלנו. המעבדות לזיהוי פלילי, המעבדות לרפואה משפטית באבו כביר, מעבדות בנק הזרע, מעבדת בנק הדם והמעבדה שהוקמה במחנה 'שורה' - הוכיחו, שוב, את הנחיצות, המקצועיות וההתגייסות של העובדות והעובדים שלנו למאמץ המלחמתי. זאת, לצד העבודה השותפת ופיתוח שיטות חדשות המאפשרות לנו להמשיך להיות בחוד החנית של הרפואה".

היא הוסיפה כי "גם השנה פעלנו באיגוד המקצועי לתקן עיוותים מול משרדי האוצר והבריאות ומול המעסיקים. זאת, לצד שימור המקצועיות והידע של העובדים באמצעות הכשרות מקצועיות, סמינרים וכנסים".

 צילומים: מוקי שוורץ.

אסתר אדמון, יו"ר איגוד המיקרוביולוגים, הביוכימאים ועובדי המעבדות בהסתדרות. צילום: מוקי שוורץאסתר אדמון, יו"ר איגוד המיקרוביולוגים, הביוכימאים ועובדי המעבדות בהסתדרות. צילום: מוקי שוורץ

הכנס, הבוקר. צילום: מוקי שוורץהכנס, הבוקר. צילום: מוקי שוורץ

הכנס, הבוקר. צילום: מוקי שוורץהכנס, הבוקר. צילום: מוקי שוורץ