מקל ותרמיל לכל גיל: מגלים את אוצרות הטבע של מערת הנטיפים ונחל קטלב

מקל ותרמיל לכל גיל: מגלים את אוצרות הטבע של מערת הנטיפים ונחל קטלב

לוקחים נשימה עמוקה, יורדים לבטן האדמה ומגלים נוף עוצר נשימה. בואו לבקר במערה בת מיליוני שנים

בשבוע שעבר ביקרנו בירושלים הארכיאולוגית, ההיסטורית. בין חומותיה ויופייה המחסיר פעימה, מסתתרות גם אוצרות טבע של ממש. כאשר מחפשים מקום לטיול בטבע עם הילדים בימים האחרונים של חופשת הקיץ החמימה, מומלץ לבקר במערת הנטיפים שמעל בית שמש ולשלב בביקור טיול קצר בנחל קטלב הסמוך, במסלול המתחיל בגובה של כמעט 700 מטר מעל פני הים.

מערת הנטיפים (מוכרת גם כמערת שורק או מערת אבשלום) היא היפה והמרשימה במערות הארץ. במהלך סיור של קרוב לשעה בתוך בטן האדמה, במסלול מונגש ובתאורה מיוחדת, ניתן לראות מגוון תצורות סלע, זקיפים ונטיפים שנוצרו במקום במשך מיליוני שנים.

איך מגיעים? עולים מבית שמש בכביש 3866 לכוון נס הרים ובר גיורא (חניון מערת הנטיפים בוויז), על פי השילוט פונים שמאלה לשמורת המערה ולחניון. כמה ק"מ במעלה הכביש, מייד אחרי מושב נס הרים, מצידו הצפוני מזרחי של הכביש, נמצא חניון בית הקפה "בר- בהר", וכן נקודת מידע של רשות הטבע והגנים (חניון בר בהר בוויז). מהחניון ניתן לרדת לכמה מסלולים מקסימים בנחל קטלב, העוברים בתוך החורש הטבעי המוצל של הרי יהודה. ניתן ללכת במסלול המעגלי האדום (כקילומטר וחצי) ולחזור לחניון, או לרדת בנחל קטלב באחד המסלולים המרשימים של הרי ירושלים אל תחנת הרכבת בר-גיורא (שם משאירים מראש רכב).

שימו לב! הכניסה בתשלום, ויש לתאם ביקור מראש באתר רשות הטבע והגנים.

מידע ופרטים נוספים ניתן למצוא באתר מכון אבשלום.

קיץ רגוע, בטוח וקריר לכל המטיילים!

 

*חשוב להקפיד ולהתעדכן לגבי הנחיות פיקוד העורף במהלך חופשת הקיץ לגבי אזורי הטיול, ולהקפיד על הנחיות הבטיחות (לבוש מתאים, חבישת כובע והצטיידות בכמות מים מתאימה).