מובילה לשינוי: הכירו את איווט בבלר

לעשות שינוי תודעתי שיעזור לנשים להתגבר על הפחד

איווט בבלר, עובדת בעיריית תל-אביב, כותבת בטור אישי על היום שבו גילתה שהיא חולה בסרטן השד, ועל היוזמה להקמת קבוצות תמיכה לנשים להתמודדות עם המחלה ולחיזוק הדדי

שלום לכולן ולכולם!

 שמי איווט בבלר (57), גרושה ואמא ל-3 ילדים, סבתא לשלושה נכדים. מתגוררת ביפו.

שנים רבות עבדתי ככוח עזר וכסייעת רפואית לילדים חולים בבית חולים וולפסון, ואז הגיעה התפנית בחיי בשנת 2013. עברתי ניתוח לקיצור קיבה ולאחריו התחלתי לרדת במשקל בצורה לא ברורה ובמהירות. בתוך חודש איבדתי 20 ק"ג, וחשתי גם כאב וגוש בבית השחי. התחלתי בבדיקות באיכילוב, ושם התגלה שאני חולה בסרטן שד. התחלתי בטיפולים, וההתמודדות הייתה מאוד קשה. המשכתי לעבוד במשך כל התקופה תוך כדי שאני עושה כימותרפיה והקרנות, אבל בסיום החוזה שלי בבית החולים הוחלט שלא אמשיך. הייתי בבית ללא עבודה, חושבת על המחלה ואיך אני מתאוששת ממנה. רציתי לפעול לעשות למען נשים חולות ומחלימות, ועלה לי רעיון לפתוח קבוצת תמיכה לנשים מתל-אביב ובת ים, דבר שייתן לנו כוח ונוכל לדבר על הטיפולים והשלכותיהם, לצד תופעות הלוואי והדרכים להתאושש.

בהמשך התקבלתי לעבודה בעיריית תל-אביב באגף החינוך, וב-2017 פניתי לאנשי הוועד רמי בן גל ואורנה אבידן ופתחנו קבוצה מיוחדת לעובדות עירייה. התחלנו לארגן מפגשים עם אנשי מקצוע כמו פסיכולוג חינוכי וגם התעסקנו בפנסיה ומה מגיע לעובדת כשהיא בבית, מבחינת אובדן כושר עבודה ועוד. עם הזמן הקבוצה גדלה וקיימנו את המפגשים ברחוב יגאל אלון באגף הרווחה.

ואז קיבלתי פנייה מליאורה לנגר ז"ל מנעמת שאחליף אותה בניהול קבוצת "חזקות ביחד" של עיריית תל-אביב ונעמת בשכונת בבלי בתל-אביב, שם נפגשו נשים (חולות, בריאות ומחלימות) מדי שבוע. מאז התחלתי לנהל את הקבוצה ושם אנחנו מדברות על הקשיים והאופטימיות, גם במהלך הפגישות וגם בכל שעה אחרת ביום. נשים רבות לא רוצות לדבר על חולי, אלא על משהו שיאפשר להן לברוח מהחושך שבו הן נמצאות. אנחנו נהנות ממופעי תרבות, סיורים ביפו העתיקה ובנווה צדק, ומפגשים בבניין ההסתדרות בתל-אביב. יש לנו רכזת קהילה וכמובן אם מישהי צריכה סידור פאה או תספורת אני מסדרת לה ללא תשלום מאחר שאני גם מורה לעיצוב שיער. מעבר לזה, אני מתנדבת גם באיכילוב ובאגודה למלחמה בסרטן, ופועלת במסגרות קהילתיות שונות בנעמת, בין היתר במתנ"ס אניס ביפו. אני גם משתתפת בתוכנית "עוצמה" לתעסוקה. אני רוצה להודות לעיריית תל-אביב שנתנה לנו מקום, לעיריית בת ים, לנעמת ולהסתדרות בתל-אביב על שיתוף הפעולה, והכל למען הנשים.

הפעילות שלנו עושה שינוי תודעתי: איך להתמודד עם הטיפולים הקשים ומה יעזור להתגבר על המחלה. בכל פעם שמישהי רוצה ייעוץ היא פונה אליי. זר לא יבין את הקושי והפחד לנשים ולמשפחותיהן. כל חולה צריכה ליווי כדי שלא תרגיש שהיא שוקעת, ואני רוצה שהנשים ואני ננצל כל רגע בחיים להנאה כי הזמן מועט ועובר מהר. אני מחבקת ועוטפת את הנשים ויחד נתגבר על הכל.

שלכם ושלכן,

איווט

*הטור של איווט נכתב במסגרת הבלוג "מובילות לשינוי" אשר מארח מדי שבוע את מנהיגות העבודה המאורגנת בישראל. לקריאת טורים של מנהיגות נוספות, לחצו כאן

איווט בבלראיווט בבלר