בחוק הגנת הצרכן נקבע כי הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן תנהל מאגר מידע שבו יירשמו מספרי טלפון של צרכנים המעוניינים להגביל פנייה שיווקית אליהם מאת עוסקים. צרכן רשאי לרשום מספרי טלפון שלו במאגר, ובמקרה כזה יהיה אסור לעוסק לפנות אליו בפנייה שיווקית באמצעות שיחה לאותם מספרי טלפון.
לצורך זה, פנייה שיווקית היא פנייה של עוסק לצרכן באמצעות שיחה (לרבות שיחה בתקשורת אלקטרונית) במטרה להתקשר בעסקה, ובכלל זה להציע לצרכן לקבל נכס או שירות ללא תמורה, בהנחה או תוך מתן הטבה. לעוסק אסור גם לפנות לצרכן במספר הטלפון שלו הרשום במאגר כדי לשכנע אותו להסיר את מספר הטלפון שלו מן המאגר. ההרשמה למאגר מתבצעת דרך אתר הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן באינטרנט.
המידע המובא במדריך זה הוא מידע כללי בלבד, הוא אינו תחליף לייעוץ משפטי ואין להסתמך עליו ללא ייעוץ מתאים.
המידע במדריך מעודכן בהתאם להוראות החוק והתקנות עד לחודש יוני 2023.
הנוסח המחייב הוא נוסח החוק והתקנות.