עובדי חברת ה-IT נס טכנולוגיות (Nessׂ) יחלו מחר (יום ה') בשורה של צעדים ארגוניים ועיצומים אצל לקוחות החברה – בהם משרדי ממשלה, חברות אשראי, קופות החולים והבנקים – וזאת על רקע גרירת הרגליים מצד ההנהלה במו"מ להסכם קיבוצי ראשון בחברה.
נס מספקת שירותי IT, אינטגרציה ומחשוב למאות לקוחות בהם הכנסת, משרדי המשפטים והביטחון, צה"ל והמשטרה, התעשייה האווירית, דואר ישראל, מכון וייצמן, לאומי קארד, חמשת הבנקים הגדולים, ביטוח ישיר, הפניקס, כיל, נתיבי ישראל, אפריקה ישראל, צים, קבוצת קידום, קופות החולים כללית ומכבי ועיריית תל-אביב.
במסגרת צעדי העובדים, שיכללו גם כינוסי עובדים ואסיפות הסברה, לא יטופלו תקלות במערכות מחשוב של גופים אלו, ולא תהיה תמיכה בעבודתם השוטפת של הלקוחות – מהנפקת טפסים ואישורים ועד ניהול העבודה הסדירה באמצעות תוכנות שונות.
חברת נס הינה בבעלות חילן טק, ומנוהלת על ידי המנכ"ל והבעלים שחר אפעל. מטה החברה ממוקם בקריית עתידים בתל-אביב, ומועסקים בה למעלה מ-2,000 עובדים המאוגדים בהסתדרות. חלק מהעובדים ממוקמים במשרדי החברה, ואחרים מוצבים באתרי הלקוחות ברחבי הארץ.
מזה למעלה משנתיים וחצי מתנהל מו"מ מול הנהלת החברה על הסכם קיבוצי ראשוני שישפר ויסדיר את תנאי העסקתם של עובדי נס. ואולם, לאחר תקופה ארוכה בה הנהלת נס גררה רגליים ולא הביאה להתקדמות המו"מ למרות הנכונות מצד העובדים, הוחלט על ידי נציגות העובדים, בהודעה שהועברה למנכ"ל החברה, כי אם לא יתקדם המו"מ באופן שיביא לחתימת ההסכם, ממחר יחלו צעדים ארגוניים שיכללו כאמור את שיבושי השירותים באתרי לקוחות החברה השונים.
יו"ר איגוד עובדי הסלולר, האינטרנט וההיי-טק, יקי חלוצי: "לעובדי נס מגיע ליהנות מהסדרת זכויותיהם ומביטחון תעסוקתי. הכדור והאחריות נמצאים בידיים של הנהלת החברה. במידה והיא לא תתעשת, העובדים יחלו מחר בצעדים הארגוניים, אשר יוחרפו עד שהנהלת נס לא תקדם את המו"מ להסכם"
יו"ר ועד העובדים, אלון בן הרוש, מסר: "עד כה נהגנו באיפוק מתוך רצון אמיתי להגיע להסכמות לטובת כלל הצדדים, אך נראה שמטרת ההנהלה שונה בפועל מהצהרותיה. אנו קוראים להנהלת נס לשבת עמנו באופן מיידי לדיון מרתוני עד לסגירת ההסכם. כל התנהלות אחרת תראה לנו כי אלפי העובדים המסורים של נס אינם בראש מעייניה של החברה".