הסכם קיבוצי חדש נחתם במפעל קימברלי-קלארק בנהריה

ההסכם מביא לשיפור בתנאי העסקתם של כ-100 עובדי המפעל וכולל בין היתר: תוספות שכר, קידומי דרגות, מענקים שנתיים הקשורים לתוצאות החברה, מימון לימודים אקדמיים לילדי העובדים ושיפור בתנאים נוספים *** יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן: "ההסכם נשען על התפיסה כי עובדי המפעל הם שותפים מלאים להצלחתה של קימברלי-קלארק בישראל" *** מנכ"ל קימברלי-קלארק ישראל, אורי בן שי: "מברך על ההסכם שנחתם היום ומודה ליו"ר ההסתדרות על השותפות ועל תמיכתו במאבק המשותף והחשוב נגד סגירת אזור התעשייה בנהריה"

הסכם קיבוצי חדש נחתם היום (ב') במפעל קימברלי-קלארק בנהריה. ההסכם נחתם בטקס מיוחד במעמד יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן, מנכ"ל קימברלי-קלארק ישראל אורי בן שי, יו"ר ההסתדרות במרחב גליל מערבי אשר שמואלי ונציגי ועד העובדים בחברה 

זהו ההסכם הקיבוצי הראשון במפעל מאז שהועבר לבעלות מלאה של חברת קימברלי-קלארק ישראל, לאחר שנייר חדרה מכרה את חלקה בחוגלה. החברה נחשבת לאחת המובילות בענף המוצרים המתכלים בישראל, ומתמחה בתחום מוצרי הנייר והחיתולים החד-פעמיים. בין המותגים המובילים בשליטת החברה: האגיס, טיטולים, ניקול, קלינקס, מולט, לילי, שמורת טבע, קוטקס ודיפנד.

ההסכם שתוקפו לשלוש שנים ויחול על כ-100 עובדי המפעל, מסדיר בין היתר, תוספות שכר, מענקים שנתיים, קידומי דרגות, הסדרת מנגנון קביעות ומימון לימודים אקדמיים לילדי העובדים.

מעמד חתימת ההסכם

מעמד החתימה על ההסכם

ההסכם הקיבוצי שנחתם היום, קובע כי החל מתחילת 2017 שכר היסוד לכל עובד שהשלים שנה במפעל, יהיה לכל הפחות, גבוה ב-5% משכר המינימום במשק, כפי שיתעדכן מעת לעת. כמו כן, ההסכם מעגן תוספות שכר קבועות לכל אחת משנות ההסכם. כך למשל, החל מ-1.5.17 יעודכן שכר השעה של העובדים הקבועים בחברה ב-3%, החל מ-1.10.18 תחול תוספת נוספת בשיעור של 3% ועדכון של 3% נוספים ייכנס לתוקף ב-1.5.19. בנוסף לתוספות השכר, העובדים הקבועים יקודמו בשיעור דרגה, בכפוף למכסה שנתית שהוגדרה בהסכם, ובתוספת של 4% לשכר במעבר מדרגה לדרגה לעובדים הזכאים. יצוין, כי בהתאם להסכם, האפשרות להיקלט למעמד של עובד קבוע בחברה, נבחנת על בסיס אישי לאחר השלמה של שלוש שנות ותק במפעל.

החל משנת 2017 ובמשך כל שנות ההסכם, החברה תשלם לעובדים גם מענקים חד פעמיים אשר נקבעו מראש, תוך מתן אפשרות להגדיל את גובה המענקים בהתאם לתוצאות החברה. במהלך שנת 2017 העובדים יקבלו שני מענקים בשווי כולל של 160 שעות רגילות. בכל אחת מהשנים 2018-2019, המענק השנתי המינימלי יעמוד על 160 שעות רגילות, תוך הזדמנות להגדיל את הסכום על פי אחוז העמידה ביעד, כפי שאושר בתקציב החברה השנתי לשנה הקודמת. האפשרות להגדיל את המענק השנתי ל-210 שעות, תיקבע בהתאם לעמידה ביעדים, ובכפוף לנוסחה המפורטת בהסכם לבחינת ארבעה מדדים מוסכמים, בהם: בטיחות, יעילות, איכות וביצועי החברה.  

ההסכם הקיבוצי החדש מסדיר הוספה של 5 דרגות ותק חדשות לסולם השכר ומגדיל את תוספת הוותק לעובדים הקבועים בחברה, כך שהחל מתחילת 2017 תוספת הוותק לעובדים תוגדל ב-20% והחל מתחילת השנה הבא, תוספת הוותק לעובדים הזכאים תוגדל ב-30% נוספים.

החל משנת 2017 ילדיהם של עובדים קבועים בחברה, בין הגילאים 18-34, יהיו זכאים למימון לימודים אקדמיים או לימודים לתעודת הנדסאי, עד 75% מגובה שכר לימוד אוניברסיטאי. כמו כן, על פי ההסכם קימברלי-קלארק התחייבה כי החל מהשנה תעניק מתנות חג, המחולקות לעובדים לקראת פסח וראש השנה, גם לפנסיונרים של החברה אשר פרשו משנת 2016 ואילך. 

הצדדים סיכמו גם על הגדלת ההפרשות הפנסיוניות לפיצויי עובדים ותיקים ומבוגרים. החל ממשכורת ינואר 2017, המעסיק יגדיל את ההפרשות על השעות הנוספות, לעובדים בני 45 ומעלה שהשלימו ותק של 18 שנה בחברה. מעתה ההפרשה הקיימת לקופת גמל לחיסכון, בגין רכיב השעות הנוספות, תכלול גם הפרשה לתגמולים בשיעור של 7.5% על חשבון המעסיק ו-5% על חשבון העובד.

יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן, אמר כי: "ההסכם נשען על התפיסה כי עובדי המפעל הם שותפים מלאים להצלחתה של קימברלי-קלארק בישראל. לצד תוספות השכר ומענקים הקשורים לתוצאות החברה, ההסכם נותן חיזוק חשוב גם לקבוצת העובדים ברף ההכנסה התחתון, בזכות קביעת שכר הבסיס בחברה 5% מעל לשכר המינימום במשק. גם הדאגה לקשר עם העובדים שיוצאים לגמלאות וההשתתפות במימון הלימודים האקדמיים של ילדי העובדים, משמרות את האופי החברתי של מערכת יחסי העבודה במקום".

יו"ר ההסתדרות ניסנקורן התייחס בעת ביקורו במפעל, גם לכוונה לסגור את אזור התעשייה הצפוני בנהריה שבו שוכן המפעל קימברלי-קלארק, לצד מפעלים רבים נוספים. ניסנקורן ציין כי: "ההסתדרות מחויבת לשמירת אזור התעשייה שמשמש כקטר הצמיחה של הפריפריה. אסור למחוק את אזור התעשייה הצפוני בנהריה מתוך הבנה כי מדובר במטה לחמן של למעלה מאלפיים משפחות. אנו נמשיך לפעול להבטחת חוסנו של האזור, ולהיאבק להצלת התעשייה בעיר".

מנכ"ל קימברלי-קלארק ישראל, אורי בן שי, אמר: "אני מברך על ההסכם שנחתם היום עם העובדים ומודה ליו"ר ההסתדרות על השותפות ועל תמיכתו במאבק המשותף והחשוב נגד סגירת אזור התעשייה בנהריה. מדובר על מפעל חיים של עשרות שנים, המספק עבודה למאות משפחות".

יו"ר ההסתדרות במרחב גליל מערבי, אשר שמואלי, הוסיף כי: "ההסכם החדש מבטא ערכים חברתיים וממשיך לבסס את מעמד המפעל בנהריה, כמקום שהעובדים מרגישים בו גאווה ושייכות. אני רוצה להודות ליו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן על פועלו לקידום ההסכם. הסכם זה מחזק את מעמד העובדים בחברה וסולל את הדרך להמשך הצלחתה, גם בעתיד".

מוועד עובדי המפעל נמסר: "אנו שמחים ונרגשים מהמעמד. לאחר שהצלחנו להתגבר על המכשולים שניצבו לאורך הדרך, הצלחנו להגיע להסכם שכולל שורה של הישגים משמעותיים ואיזון ראוי בין שיפור תנאי העובדים לבין צרכי החברה. אנו רוצים להודות לכל מי שליווה אותנו מטעם ההסתדרות ולברך את ההנהלה על השיח המכבד שאפשר את השגת ההסכם".