הודעת יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן: נחתם ההסכם הקיבוצי החדש לטייסי אל על

בין ההסכמות אליהן הגיעו הצדדים: הטייסים הוותיקים ימשיכו להיות מועסקים בתנאים של אנשי צוות אוויר והמדריכים יקבלו תגמול נוסף על כל הדרכה *** עוד סוכם על תנאי הפרישה המוקדמת לטייסים והובטח ביטחון תעסוקתי לטייסים הוותיקים לשנתיים הקרובות *** יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן: "על כל הצדדים בחברת התעופה הלאומית של ישראל לשלב ידיים למען הנוסע הישראלי וחיזוק החברה. ההסתדרות בראשותי תמשיך לפעול למען הבטחת זכויותיהם של כל העובדים בכלל הסקטורים באל על"

יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן, מנכ"ל אל על דוד מימון, יו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות אבי אדרי וועד טייסי אל על בראשות ניר צוק חתמו היום על הסכם קיבוצי חדש שיחול על טייסי אל על.

בהתאם להסכם אליו הגיעו הצדדים, שכרם ומעמדם של טייסים ותיקים (שהגיעו לגיל 65) יישמר, והם ימשיכו להיות מועסקים בתנאים של אנשי צוות אוויר ולא כאנשי צוות קרקע.

כמו כן סוכם כי שכרם של הטייסים הוותיקים, המשמשים למעשה כמדריכים, יעלה ויושווה לשכר קברניט בחברה, ויתעדן בהתאם לתוספות השכר והוותק של קברניטים. עדכון השכר עליו הסכימו הצדדים, יבוצע רטרואקטיבית החל מינואר 2017. כמו כן, סוכם כי המדריכים הוותיקים יקבלו תגמול נוסף על כל הדרכת סימולטור שיבצעו.

בנוסף לכך, כל טייס שיפרוש פרישה מוקדמת מן החברה יקבל מ-500 אלף שקל (לדרגת קצין ראשון) ועד ל-600 אלף שקל (לקברניט). במקביל, ועד הטייסים יקים קרן מיוחדת אשר תתגמל את העובדים הפורשים בפיצוי נוסף מעבר לפיצוי האמור אותו יקבלו מהחברה.

ההסכם מבטיח ביטחון תעסוקתי למדריכים בשנתיים הקרובות, ולאחריהן הוא מבטיח שמירת יחס בין המדריכים הצעירים למדריכים הוותיקים.

יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן מסר עם החתימה על ההסכם: "בתום מו"מ מורכב, אפשר לברך על המוגמר. על כל הצדדים בחברת התעופה הלאומית של ישראל לשלב ידיים למען הנוסע הישראלי וחיזוק החברה על כלל ענפיה. ההסתדרות בראשותי תמשיך לפעול למען הבטחת זכויותיהם של כל העובדים בכלל הסקטורים באל על".

מנכ"ל אל על דוד מימון: ״אני שמח על חתימת ההסכם המסדיר את תנאי ההעסקה של הטייסים בני 65 עד 67. ברצוני להודות ליו״ר ההסתדרות אבי ניסנקורן על שהתגייס וסייע להגיע להסכם. אנו שבים ומתנצלים מעומק הלב בפני הנוסעים שנפגעו בתקופה האחרונה. אני סמוך ובטוח כי כעת נוכל יחד בידיים שלובות להשיב את החברה לפעילות סדירה לטובת כלל הלקוחות וכלל עובדי החברה".

יו"ר איגוד עובדי התחבורה אבי אדרי: "מלאכת שמירת כבודם ומעמדם של הטייסים הוותיקים הושלמה. אני מברך את כל הצדדים על כך שהגענו להסכמות ששומרות על זכויות הטייסים הוותיקים, מעמדם ושכרם. טייסי אל על הוותיקים יזכו להוקרה המגיעה להם ומי שיבחר לפרוש יוכל לעשות זאת בתנאים מכובדים".