נחתם הסכם קיבוצי ראשון בחברת XURA (לשעבר קומברס)

כ-280 עובדי חברת ההייטק ייהנו מתוספות שכר שיוקצו לטובת תיקון עיוותי שכר, הגדלה של תקציב הרווחה וכן תקציב ייעודי לטובת קידום מקצועי *** עוד נקבע בהסכם כי 110 עובדי מרכז הפיתוח שהועברו בעבר מהחברה לטק מהינדרה, ייקלטו בחזרה בזורה תוך שמירה מלאה על תנאי העסקתם *** יו"ר איגוד עובדי ההייטק, יקי חלוצי: "היום הוכחנו שוב שהתאגדות בהסתדרות הכללית היא הכלי המרכזי של עובדים לשפר את מעמדם ומצבם - גם בתחום ההייטק"

ההסתדרות, ועד עובדי חברת ההייטק זורה (XURA - לשעבר קומברס) והנהלת החברה בישראל חתמו היום (ה') על הסכם קיבוצי ראשון שיחול על כ-280 עובדי החברה. חברת זורה ממוקמת ברעננה, והיא מספקת תוכנות ומערכות תקשורת מולטימדיה-משופרת ללקוחות מסביב לעולם.

תוקף ההסכם שנחתם הינו לשנתיים, ובראשו נקבע כי 110 עובדי מרכז הפיתוח של טק מהינדרה ייקלטו בחזרה בזורה תוך שמירה על תנאי העסקתם ורצף תעסוקתי מלא. טק מהינדרה הינה קבוצת הייטק בבעלות הודית שחתמה ב-2015 על הסכם מסחרי שהעביר אליה את עובדי חטיבות שירותי הדיגיטל והפיתוח של זורה.

ההסכם מעניק גם תוספות שכר לטובת תיקון עיוותים לעובדים אשר שכרם נשחק מתחת לנהוג בשוק, מעמיד תקציב רווחה בגובה 500 דולר לעובד לשנה בניהול משותף להנהלה וועד העובדים וכן מסדיר תקציב לטובת קידום מקצועי לעובדים, אשר יהיה באחריותו של ועד העובדים.

ההסכם אף כולל מנגנון המסדיר פרישת עובדים ותהליכי התייעלות של עובדי חברה באמצעות מענקים מוגדלים, וכן יצירת רשת ביטחון לשנתיים הקרובות.

יו"ר איגוד עובדי האינטרנט, הסלולר וההייטק בהסתדרות, יקי חלוצי, מסר בעקבות החתימה על ההסכם: "היום הוכחנו שוב שהתאגדות בהסתדרות הכללית היא הכלי המרכזי של עובדים לשפר את מעמדם ומצבם. אמרה זו נכונה ללא צל של ספק גם בתחום ההייטק, כאשר השתייכות לאיגוד מקצועי מספקת ביטוח תעסוקתי גם בשעות משבר. אני רוצה לברך את חברת זורה ועובדיה בדרך החדשה, ובטוחני כי היא תשלב בין הצלחה, שגשוג וביטחון לשני הצדדים".

יו"ר ועד עובדי זורה, ירון דקל: "בסיומו של מו"מ אינטנסיבי וממושך הגענו להסכמות, וכולי תקווה שעם הנהלת החברה נצעד עתה בדרך המלך ונייצר יחד אופק של שקט וביטחון תעסוקתי לעובדים".

יו"ר ועד טק מהינדרה, עמיר בריגה: "לאחר מאמצים רבים נחתם הסכם לקליטתם חזרה של עובדי טק מהינדרה. עשינו היום מהלך חשוב להביא בטחון תעסוקתי ואף לדאוג לרווחת העובדים, ואפשר אף לומר שאנחנו חוזרים הביתה! תודה רבה לכל העובדים על האמון והתמיכה, ליקי חלוצי יו״ר האיגוד ולהדר מהאיגוד, לשי ונעמה עורכי הדין שלנו, וכמובן לצוות המו״מ שלנו שבלעדיהם כל זה לא היה קורה, וכן תודה להנהלת שתי החברות".

למו"מ על ההסכם היו שותפים מצד ועד העובדים עורכי הדין שי תקן ונעמה משה.