סכסוך עבודה בחברת XURA (לשעבר קומברס)

ברקע לסכסוך בחברת ההייטק: מבוי סתום במו"מ להסדרת זכויות העובדים בהסכם קיבוצי והחלטה חד-צדדית של ההנהלה על שינוי מבנה ארגוני מהותי הכולל פיטורים המוניים *** יו"ר ועד זורה, ירון דקל: "למרות הנכונות והרצון האמיתיים שלנו לשיתוף פעולה, ההנהלה מתקדמת עם יישום תוכנית התייעלות אגרסיבית שתשלח הביתה עשרות עובדים. זוהי מלחמה על הבית שלנו ועל עתידנו וביטחוננו התעסוקתי. לא נהסס לנקוט בצעדים ארגוניים"

ההסתדרות הכריזה היום (ה') סכסוך עבודה בחברת ההייטק זורה (XURA), לשעבר קומברס. הודעה על הכרזת הסכסוך נשלחה על ידי יו"ר איגוד עובדי הסלולר, האינטרנט וההייטק, יקי חלוצי, למנהל נכסי זורה בישראל, יהודה אדר.

זורה, שמשרדיה בישראל נמצאים ברעננה, היא ספקית גלובלית של תוכנות ומערכות המאפשרות לספק שירותי תקשורת מולטימדיה-משופרת.

ברקע לסכסוך העבודה מבוי סתום במו"מ להסדרת זכויות העובדים בהסכם קיבוצי והחלטה חד-צדדית של ההנהלה על שינוי מבנה ארגוני מהותי הכולל פיטורי עשרות עובדים. במקביל לאלו מתנהלת החברה בחוסר תום לב ובדרך שאינה מקובלת ביחסי עבודה קיבוציים.

יו"ר ועד עובדי זורה, ירון דקל, מסר: "בשבועיים האחרונים מתנהל מו"מ בין ההנהלה לוועד בניסיון להביא להסכמה על מתווה שיוביל לדרך חדשה באתר הישראלי ובחברה כולה. למרות הנכונות והרצון האמיתיים לשיתוף פעולה שהפגינו אנשי הוועד - התברר לנו שיש כוונה ליישם תוכנית 'התייעלות' אגרסיבית הכוללת מחיר כבד של מפוטרים באופן מיידי ובשנתיים הקרובות. מהלך זה אינו מקובל עלינו ואינו רלוונטי לדעתנו למצב החדש של החברה בעקבות הרכישות האחרונות והמיזוגים הצפויים בעתיד הקרוב".

דקל הוסיף: "שוב, לצערנו הרב, אנחנו נאלצים להילחם היום על הבית שלנו ועל עתידנו וביטחוננו התעסוקתי. לפיכך, לאור צעדים אלו מצד הנהלת החברה וחוסר הנכונות להתגמש, לא נותרה לנו ברירה אחרת על הכרזת סכסוך עבודה. אם לא תחול התקדמות מצד הנהלת החברה בנוגע לפתרון המחלוקות, לא נהסס לנקוט בצעדים ארגוניים עד לכדי השבתה כוללת של החברה".