עובדי תחנות הדלק טן ממשיכים בעיצומים

העובדים שמוחים על סירוב החברה לשפר את תנאיהם ולעגן את זכויותיהם בהסכם קיבוצי, יפגינו היום (א') במספר תחנות באזור הצפון *** במקביל, הלשכה המשפטית של האגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות פנתה במכתב אזהרה לחברה והתריעה פעם נוספת על התנהלות בלתי חוקית, המהווה פגיעה בהתאגדות *** ובזמן שהעובדים נאבקים על זכויותיהם, הנהלת טן פועלת לאישור מענק בגובה חצי מיליון שקל למנכ"ל *** יו"ר ועד הפעולה: "עובדי טן נחושים מתמיד וימשיכו להיאבק על זכויותיהם"

גם היום (א') יימשכו הצעדים הארגוניים בהם נוקטים עובדי תחנות הדלק טן, זה השבוע השני ברציפות. בשעה זו, עשרות עובדי טן מפגינים בתחנת הדלק של החברה בנצרת עילית ובהמשך היום העובדים יקיימו משמרות מחאה בתחנות נוספות באזור הצפון. במקביל לכך, צפויים להימשך השיבושים בפעילות התחנות בכל רחבי הארץ.

נזכיר כי ההחלטה לפתוח בצעדים ארגוניים הגיעה על רקע סירובה העיקש של הנהלת טן לחתום על הסכם קיבוצי ראשון בחברה, אשר מסדיר שיפור בזכויותיהם ובתנאי העסקתם של העובדים. בשבוע שעבר העובדים קיימו משמרות מחאה בתחנות שונות ברחבי הארץ, ומתחת לביתו של מנכ"ל החברה ערן וקנין. ראוי להוסיף כי במקביל לגרירת הרגליים והסחבת שנוקטת טן מול הדרישות הכספיות של העובדים, פנתה הנהלת החברה בשבוע שעבר לבית המשפט בבקשה לאשר לכונסי הנכסים של החברה להשתתף באסיפה הכללית של בעלי המניות, ולאשר מענק בגובה חצי מיליון שקל למנכ"ל וקנין.

בסוף השבוע האחרון, הוציאה הלשכה המשפטית של האגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות מכתב אזהרה לצוות המשפטי שמייצג את חברת טן, בראשות עו"ד אפרת דויטש, ובו התריעה פעם נוספת על התנהלות בלתי חוקית של החברה, המהווה פגיעה בהתאגדות. בין הצעדים הפסולים המפורטים במכתב, הוזכרו בין היתר: מעקבים לכאורה שמבצעת החברה אחרי עובדים ומובילי ההתאגדות, צילומם בידי צלם שנשכר על ידי הנהלת החברה באופן מטריד, התבטאויות בלשון מאיימת ומסרונים אישיים שנשלחו לעובדים על מנת לרפות את ידיהם מהמשך הצעדים שבהם נוקטים במסגרת סכסוך העבודה.

עו"ד אלעד מורג, מהלשכה המשפטית בהסתדרות, ציין בפנייה כי "המכתב נשלח מתוך אחריות ובניסיון אחרון לכנס את חברת טן אל הכללים שהתווה הדין, תחת אופן פעולתה הפראי, המפר והבלתי חוקי". מורג הדגיש כי ככל שפעילותה של החברה, בניסיון לפגוע בהתארגנות, לא תופסק באופן מיידי, ההסתדרות תפעל בכל האמצעים העומדים לרשותה.

יו"ר ועד הפעולה של עובדי טן, עומר כהן, מסר היום כי: "עובדי טן נחושים מתמיד וימשיכו להיאבק על זכויותיהם. לא ניתן להתנהלות בריונית להכתיב את הטון ונזכיר שוב כי המפתח לסיום המשבר מונח על שולחנה של ההנהלה. אנו מקווים כי המנכ"ל ערן וקנין, יפגין את מידת האחריות שתואמת את גודל השעה, ויחתור לקדם את המו"מ מול נציגות העובדים. פנינו להידברות אך לא נהסס להחריף את העיצומים".

ההפגנה בנצרת עילית