לראשונה בישראל: הסכם קיבוצי מקיף בענף ההייטק נחתם בענקית התוכנה SAP

ההסכם שיחול על  כ-600 עובדי החברה, כולל בין היתר: הגדלת ההפרשות הפנסיוניות, העלאת דמי ההבראה ומכסת ימי החופשה בחברה, סעיפים להגברת הביטחון התעסוקתי של העובדים והטבות רכב  *** יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן: "ההסכם מחזק את מעמד העובדים ב-SAP ובמקביל שומר על חוסנה של החברה בענף תחרותי" *** הנהלת SAP בישראל: "שמירה על עקרונות ההסכם תאפשר לחברה לשמר את יתרונה התחרותי ואת המצוינות הארגונית כתאגיד בינלאומי מוביל בתחום הטכנולוגיה" *** יו"ר ועד עובדי SAP בישראל, גד רביד: "הצלחנו לעגן סוגיות קריטיות לעובדים בהייטק, ולהגביר את הביטחון התעסוקתי והשקיפות" ***

יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן, ראשי הנהלת SAP בישראל, יו"ר איגוד עובדי ההייטק יקי חלוצי ויו"ר ועד העובדים בחברת SAP גד רביד, חתמו היום על הסכם קיבוצי ראשון בחברת SAP בישראל. ההסכם שיחול על כ-600 עובדי החברה, נחתם לאחר מעל לשנתיים של מו"מ בין הצדדים, ומהווה למעשה את ההסכם המקיף הראשון שנחתם להסדרת זכויות העובדים בענף ההייטק בארץ. נזכיר כי עד כה נחתמו בענף ההייטק הסכמים קיבוציים המוגדרים כהסכמי ביניים בלבד, כמו ההסכמים הנוגעים לעובדי זורה (קומברס לשעבר) וטק מהינדרה ביחס לחוזה הרכישה שנחתם בין שתי החברות.

כאמור, ההסכם שנחתם היום הינו ההסכם הראשון מסוגו בישראל, ותהליך העבודה על גיבושו התנהל בין הצדדים, תוך תיאום עם הנהלת SAP העולמית. הסכם זה שמעגן את זכויות העובדים ומסדיר שיפור בתנאי העסקתם, הותאם למאפיינים הייחודיים של ענף ההייטק בארץ ולסביבת העבודה הגלובאלית שבה פועלת החברה.

החלק הארגוני של ההסכם כולל סעיפים רבים אשר תורמים להגברת הביטחון התעסוקתי של העובדים, תוך הסדרת מנגנון פיטורים הוגן ושקוף. מנגנון נוסף שהוסדר כחלק מטיפוח ההון האנושי בחברה, נועד להבטיח תגמול לעידוד המצוינות, תוך הגברת השקיפות המערכתית ושימור ערכי התרבות הארגונית. 

במסגרת ההסכם החדש, עובדיSAP  בישראל יהיו זכאים להגדלת ההפרשות הפנסיוניות שלהם, תוך העלאת תשלום המעסיק לרכיב התגמולים לשיעור מקסימלי של 7.5%. זאת ועוד, ההסכם מגדיל גם את מכסת ימי החופשה השנתית, לרבות ימי חופשה בשני ערבי חג נוספים שיינתנו על חשבון המעסיק. בנוסף לכך, ההסכם מגדיל את ערך יום ההבראה ל-450 שקל.

כחלק משיפור תנאי העובדים וקידום רווחתם, הוחלט בין היתר, גם על הגדלת הסבסוד של תכנית הליסינג לעובדים, ועל פתיחת נסיעות במימון החברה בכביש 6 ובמנהרות הכרמל. כמו כן, עובדי SAP  בישראל יוכלו להשתתף בתכנית מלגות גלובאלית של החברה, ולקבל מלגת לימודים בכפוף לעמידה בקריטריונים.

על פי ההסכם, תקציב הרווחה השנתי בחברה, המיועד לטובת פעילויות למען העובדים, יעמוד על 4,150 שקל לעובד. כמו כן, סוכם על ניהול משותף של תקציב הרווחה על ידי ההנהלה ונציגות העובדים. בשורה נוספת שנושא ההסכם היא קיבוע ההטבות הקיימות בחברה, כגון: ביטוח בריאות, בדיקות סקר רפואיות, וקרן השתלמות לכל עובד החל מיום העבודה הראשון בחברה עם שיעור הפרשה מקסימלי מטעם המעסיק.

תוספות השכר בחברה ימשיכו להיות עפ"י מדיניות השכר של החברה הגלובלית מדי שנה, אך מעתה בזכות ההסכם תובטח גם תוספת שכר אחוזית קבועה למניעת שחיקה לצד מנגנון אסקלציה במידה והאתר הישראלי יופלה במתן תוספות השכר מול אתרים אחרים בעולם.

ההסכם החדש כולל גם לראשונה בישראל תכנית לשיקוף טווחי השכר לעובדים במקצועות השונים ויצירת איזון בין הצרכים העסקיים של SAP לבין שיתוף הוועד בתהליכים השונים המתרחשים בחברה, בהתאם למהלך כולל של החברה להגברת שקיפות באתריה ברחבי העולם.

יו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן, בירך את עובדי SAP בישראל ואמר כי: "ההסכם הקיבוצי ב-SAP הוא הסכם פורץ דרך שמניע מהפכה חברתית וסולל את הנתיב להסכמים נוספים בענף ההייטק. היום הוכחנו שוב כי הגברת הביטחון התעסוקתי של העובדים ועידוד המצוינות בחברה אינם ערכים שמתנגשים, אם כי להיפך. ההסכם מחזק את מעמד העובדים ב-SAP ובמקביל שומר על חוסנה של החברה בענף תחרותי. ברכות חמות לוועד העובדים בראשות גד רביד על הנחישות שהצליחה להביא בשורה אמיתית, תודה להנהלה על שיתוף הפעולה ויישר כוח לאיגוד עובדי הסלולר, האינטרנט וההייטק, בראשות יקי חלוצי, על תרומתו המשמעותית לשינוי המציאות". 

יו"ר איגוד עובדי הסלולר, האינטרנט וההייטק בהסתדרות, יקי חלוצי, הצטרף לדברי יו"ר ההסתדרות והוסיף: "היום הוא יום היסטורי. ההסכם הקיבוצי ב-SAP מהווה הוכחה כי גם בענף ההייטק ניתן לייצר הסכמים קיבוציים אשר מגדילים בפועל את הביטחון התעסוקתי של העובדים, לצד שימור המצוינות שכה חשובה להבטחת מעמדה של ישראל כמעצמת הייטק בינלאומית. אני רוצה לברך את הצדדים על הנכונות ועל ההתמדה שאפשרו להסכם לקרום עור וגידים".

בהנהלת SAP   בישראל מברכים על ההסכם ומציינים  כי: "שמירה על עקרונות ההסכם תאפשר לחברה לשמר את יתרונה התחרותי ואת המצוינות הארגונית כתאגיד בינלאומי מוביל בתחום הטכנולוגיה באמצעות גמישות לביצוע שינויים ארגוניים, לצד שמירה על האחריות והסמכות הניהולית בחברה. יישום ההסכם  יגביר את ביטחונם התעסוקתי של העובדים, יעגן את תנאיהם, ויאפשר משיכת הון אנושי איכותי לחברה בעתיד".

גד רביד, יו"ר ועד עובדי SAP  בישראל: "אני שמח וגאה שהגענו להסכם הקיבוצי הראשון בהייטק הישראלי. בשנתיים וחצי האחרונות ניהלנו משא ומתן שעסק רבות בשינוי התרבות והתפיסה של עולם ההייטק הישראלי והצלחנו ליצור מציאות חדשה לחלוטין. הצלחנו לעגן סוגיות קריטיות לעובדים בהייטק, ולהגביר את הביטחון התעסוקתי והשקיפות. אין לי ספק שההסכם יסייע לחברה להיות טובה ומצליחה אף יותר. אנחנו מודים ליו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן, וליו"ר איגוד הסלולר האינטרנט וההייטק יקי חלוצי על הסיוע לאורך כל הדרך וכן להנהלת SAP בישראל". 

חתימת הסכם קיבוצי בחברת SAP ישראל