עובדי חברת הדלק טן ממשיכים במאבק על תנאי העסקתם

לאחר שהשביתו אתמול 15% מתחנות החברה ברחבי ארץ, עובדי חברת הדלק טן צפויים להחריף את צעדי המחאה ולשבש את העבודה בנקודות נוספות ברחבי הארץ *** ברקע לצעדים הארגוניים: התנהלות חסרת תום לב של ההנהלה שהביאה למבוי סתום במו"מ על הסכם קיבוצי ראשון בחברה *** ועד העובדים: "הצעדים שבהם התחלנו הם רק ההתחלה והעובדים ימשיכו להיאבק על זכותם לשיפור תנאי העסקתם וביטחונם התעסוקתי" ***

שיבושים צפויים בפעילות תחנות הדלק טן ברחבי הארץ, וזאת על רקע מחאת עובדי החברה על סירוב ההנהלה להסדיר את זכויותיהם בהסכם קיבוצי. מאז שהוחלט אתמול לפתוח בצעדים ארגוניים, העובדים קיימו הפגנות והשביתו 15% מתחנות החברה ברחבי הארץ. בימים הקרובים עובדי טן צפויים להרחיב את צעדי המחאה ולשבש את הפעילות השוטפת בנקודות נוספות של החברה.

נזכיר כי כ-550 עובדי טן התאגדו בהסתדרות ביוני 2015 ומזה כשנה וחצי מתנהל תהליך משא ומתן על הסכם קיבוצי ראשון בחברה. מאז ועד היום, העובדים נהגו באיפוק ובאחריות על מנת לתת הזדמנות הוגנת לניהול תהליך מו"מ אפקטיבי אך בתגובה לכך, הנהלת החברה המשיכה להתבצר בעמדותיה והסתפקה בסירוב גורף למתנים כלכליים אפשריים לעובדים. לפני למעלה משנה אף הוכרז סכסוך עבודה בחברה אך הנהלת טן המשיכה בגרירת הרגליים, הקשיחה את עמדותיה ודחתה את כל הצעות נציגות העובדים, בניסיון להכשיל את ההידברות בין הצדדים ולהימנע מהסכם קיבוצי.

עובדי החברה שעמלו שנים רבות להצלחתה, חוששים לביטחונם התעסוקתי גם על רקע השינוי הצפוי בבעלי השליטה. יצוין כי בעקבות כינוס נכסיו של בעל השליטה בחברה, אליעזר פישמן, בימים אלו נרקמת עסקה למכירת החברה לקרן אייפקס אשר זכתה, על פי הדיווחים האחרונים, בהליך ההתמחרות מול בנק הפועלים.

יו"ר ועד הפעולה של עובדי טן, עומר כהן, מסר היום: "לצערנו, שנה וחצי מאז ההתאגדות ולאחר מספר לא מבוטל של פגישות לא חלה שום התקדמות במו"מ וההנהלה ממשיכה להתעלם מכל דרישותינו. הצעדים שבהם התחלנו אתמול הם רק ההתחלה, והעובדים ימשיכו להיאבק על זכותם לשיפור תנאי העסקתם וביטחונם התעסוקתי. אנו קוראים להנהלה, בראשות המנכ"ל ערן וקנין, להתעשת ולחתור להתקדמות מהירה במו"מ".

הפגנת עובדי חברת טן בתחנת הדלק בחולון