הסכם קיבוצי חדש במערך הכבאות בישראל

ההסכם מסדיר את תנאי העסקתם של המהנדסים וההנדסאים בתפקידי המניעה והפיקוח, וכולל בין היתר: תוספות שכר, מענק חד-פעמי ואפשרות לעבור מחוזים אישיים לדירוג דרגה תחת ההסכם הקיבוצי *** יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן: "מדובר בחיזוק נוסף של מערך לוחמי האש בישראל אשר עושים לילות כימים על מנת לשמור על בטחון הציבור".

הסכם קיבוצי חדש נחתם במערך הכבאות והסדיר באופן רשמי את תנאי העסקתם של מפקחי בטיחות – המהנדסים, ההנדסאים והטכנאים המועסקים בתפקידי מניעה ופיקוח במערך לוחמי האש. ההסכם מהווה המשך ישיר להסכם הקיבוצי שנחתם בשנת 2012, כחלק מקידומה של הרפורמה במערך הכבאות.

העובדים שעליהם יחול ההסכם, אחראים בין היתר לניטור, לפיקוח ולביצוע ביקורות שוטפות בתחום בטיחות האש במבנים, במוסדות ובאתרים שונים, לרבות ביקורות בעסקים, בניינים קיימים ובניינים חדשים. כמו כן, תחום אחריותם של מפקחי הבטיחות כולל בין היתר מענה לציבור ומתן חוות דעת מקצועיות בתחום בטיחות האש.

ההסכם החדש נחתם במעמד יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן, יו"ר ארגון הכבאים אבי אנקורי, נציגי מערך הכבאות ונציגי משרד האוצר. במעמד הטקס לקחו חלק השותפים לגיבוש ההסכם, בהם: יו"ר הסתדרות המהנדסים אהוד נוף ומ"מ יו"ר הסתדרות ההנדסאים והטכנאים דני הורנשטיין.

העובדים שנכללים בהסכם יהיו זכאים לתוספות שכר, הן מכוח הפעימות המוגדרות בהסכמי המסגרת והן כתוספת שקלית אחידה. חלק מהתוספות שהוגדרו בהסכם חלות רטרואקטיבית גם על שנת 2016. סכום התוספת החודשית החל מ-1.1.16 יעמוד על 278 שקל והחל מ-1.1.17 סכום התוספת החודשית יעלה ויעמוד על 557 שקל.

העובדים בדירוגים הזכאים (מהנדסים והנדסאים) יקבלו גם תוספת מיוחדת עבור קבלת קהל בשעות אחר הצהריים, וזאת בהתאם לכללים שנהוגים בשירות המדינה, ובנוסף לתגמול על השעות הנוספות. לצד תוספות השכר המפורטות בהסכם, העובדים יהיו זכאים גם למענק חד-פעמי בסכום של עד 7,000 שקל, בהתאם להיקף משרתם. 

בשורה חשובה נוספת שנושא ההסכם החדש נוגעת לעובדים המועסקים בחוזה אישי אשר יוכלו לעבור מעתה להעסקה תחת ההסכם הקיבוצי, ולזכות למענק החתימה.

יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן אמר במעמד החתימה על ההסכם כי: "מדובר בחיזוק נוסף של מערך לוחמי האש בישראל אשר עושים לילות כימים על מנת לשמור על בטחון הציבור. על כולנו חלה החובה המוסרית להמשיך ולדאוג לתנאי ההעסקה של עובדים אלו, מתוך הכרה בחשיבות מלאכתם".

חתימת הסכם שמסדיר תנאי מפקחי הבטיחות במערך הכבאות