הסכם קיבוצי חדש בחברת אגד היסעים

כ-400 עובדי חברת ההסעות של אגד ייהנו משכר שעתי גבוה משמעותית מהנהוג בתחום, משיפור בהפרשות הפנסיוניות, מענק הצטיינות ועוד *** יו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן: "חיזוק אוכלוסיית הנהגים במדינת ישראל הינו אינטרס ציבורי חשוב. ההסתדרות תמשיך ותדאג למעמדם" *** יו"ר מזכירות אגד ויו"ר אגד היסעים אבי פרידמן: "ההסכם  מציב את אגד היסעים כחברה המובילה בענף" *** יו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות, אבי אדרי: "מדובר בהסכם המיטיב עם אוכלוסייה קשת יום, המשפר את שכרם ואת תנאי העסקתם"

איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות בראשות אבי אדרי חתם על הסכם קיבוצי חדש בחברת אגד היסעים, חברה-בת של אגד העוסקת בעיקר בהסעות מאורגנות למוסדות, טיולים, תלמידים ועוד. ההסכם יחול על כ-400 עובדים והוא בתוקף לשלוש שנים.

ייחודו של ההסכם בכך שהוא משפר משמעותית את תנאי עובדי החברה מעבר לנהוג בסקטור ההסעות הפרטיות. כחלק מההסכם נקבע כי שכר הנהגים בחברה יעלה החל מינואר 2017 לעד 35 שקל לשעה. בנוסף לכך, השכר המובטח לצורך ההפרשות הפנסיוניות יחושב לפי 186 שעות בחודש, גם אם בפועל עבד העובד פחות.

עוד הוסכם כי מענק ההצטיינות שיקבלו העובדים הזכאים יעמוד על 625 שקל לרבעון, ותעריף השהייה מחוץ לבית יעמוד על 110 שקל ליום. נהגי החברה שישובצו לנסיעות תחבורה ציבורית ישתכרו בגינן 39 שקל לשעה, על פי ההסכם הקיים באגד.

במעמד החתימה על ההסכם נכחו מצד ההסתדרות ונציגות העובדים יו"ר איגוד עובדי התחבורה אבי אדרי, ממונה חטיבה ארצי באיגוד עובדי התחבורה דורון עזרא ויו"ר הוועד שמחה להב. מצד המעסיק נכחו יו"ר מזכירות אגד ויו"ר אגד היסעים אבי פרידמן ומנכ"ל אגד היסעים אייל יחיאל. עו"ד אלעד מורג מהלשכה המשפטית באגף לאיגוד מקצועי ליווה את העבודה המשפטית על ההסכם.

יו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן, אמר עם חתימת ההסכם: "אני מברך את כל הצדדים על ההסכמות אליהן הגיעו. חיזוק אוכלוסיית הנהגים במדינת ישראל הינו אינטרס ציבורי חשוב וההסתדרות תמשיך ותדאג למעמד הנהגים".

יו"ר מזכירות אגד ויו"ר אגד היסעים אבי פרידמן: "מדובר בהסכם ראשון בתחום ההיסעים הפרטיים, שמציב את אגד היסעים כחברה המובילה בענף. אני מודה ליו"ר ההסתדרות ולמחזיק תיק התחבורה בהסתדרות על שנרתמו וסייעו להשגת ההסכם".

יו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות, אבי אדרי: "מדובר בהסכם המיטיב עם אוכלוסייה קשת יום, המשפר את שכרם ואת תנאי העסקתם".

יו"ר ועד אגד היסעים, שמחה להב: "ההסכם שנחתם הינו הסכם מצוין המוביל בענף בכל הקשור לשכר, הפרשות לפנסיה. יש לציין לשבח את העובדים שבעקבות הגיבוי המלא שקיבלנו מהם יחד עם איגוד עובדי התחבורה וההנהלה, הוביל לחתימת הסכם מוצלח במיוחד".

טקס חתימת ההסכם - אגד היסעים