הסכם קיבוצי ראשון במפעל המתכות חד אסף

כ-300 עובדי המפעל המייצר ומשווק פלדה, ייהנו בין היתר מתוספת שכר משמעותית, שכר שעתי הגבוה משכר המינימום במשק, הפחתה בגובה התשלום על ארוחות והגדלת ההפרשות לפנסיה *** ההסכם כולל גם מנגנון לשיתוף העובדים ברווחי החברה *** יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן: "הסכם זה מביא לצמצום פערים חברתיים. אני מברך את מאות עובדי חד אסף על הצטרפותם למשפחת ההסתדרות"

ההסתדרות, הנהלת מפעל חד אסף בעכו וועד עובדי המפעל חתמו לפני זמן קצר על הסכם קיבוצי ראשון, לאחר מו"מ מורכב שנמשך כארבע שנים.

במפעל חד אסף בעכו מועסקים בו כ-300 עובדים והוא בבעלות התעשיין רמי שני. המפעל עוסק בעיקר במיון גרוטאות מתכת, התכתן והכנתן לשימוש ושיווק כחומר גלם לייצור מטילי פלדה. כמנכ"ל המפעל משמש אורי עיני.

במעמד החתימה על ההסכם לקחו חלק יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן; יו"ר ההסתדרות במרחב גליל מערבי אשר שמואלי; יו"ר הסתדרות עובדי המתכת, חשמל, האלקטרוניקה והמוסכים גבי אסרף; יו"ר נעמת במרחב גליל מערבי עופרה כהן-אלקיים ויו"ר ועד עובדי מפעל חד אסף אדי אליהו אורייב.

תוקפו של ההסכם שנחתם הוא עד לסוף שנת 2018. בראשו נקבע כי כלל העובדים בחד אסף ייהנו באופן מיידי מתוספת שכר של 2%. בנוסף לכך תחולק תוספת שכר דיפרנציאלית בשיעור ממוצע של 1%, שתחולק רטרואקטיבית החל מאוגוסט 2016. על אופן חלוקת התוספת הדיפרנציאלית יחליטו נציגות העובדים וההנהלה במשותף.

ההסכם קובע כי השכר השעתי לעובדים ותיקים יהיה גבוה בשקל משכר המינימום השעתי הנהוג במשק, והוא גם כולל סעיף לפיו בשנים בהם הרווח הנקי של החברה יעמוד על 4% לפחות, ידונו הצדדים באשר למתן בונוס ו/או תוספת שכר שתחולק לעובדים בגין ביצועי החברה.

עוד סוכם כי עם חתימת ההסכם עלות ארוחה לעובד תרד מ-28 שקל ל-4 שקלים בלבד.

בסעיף הפנסיה הוסכם כי ההפרשות לקרנות הפנסיה של העובדים יחושבו כך שהן יחולו גם על התוספות המיוחדות שמקבלים העובדים למשמרות מסוימות.

סעיפים נוספים בהסכם קובעים כי עובדים שצברו ותק של שנתיים לפחות יקבלו קביעות, כי החברה תממן לעובדים הסעות מאורגנות אל העבודה וממנה ותארגן להם לעובדים נופש שנתי. כמו כן נקבע כי גובה השי לחג בחברה יעמוד על 900 שקל בשנה וכי החברה תעביר לקופת הוועד 50 שקל בשנה עבור כל עובד לצורכי פעילות רווחה.

ההסכם כולל גם הסדרה של מנגנון ליישוב חילוקי דעות אשר מעניק לנציגות העובדים משקל חשוב בהכרעת סוגיות הנוגעות לסיום העסקת עובדים.

את המו"מ לחתימת ההסכם ליווה היועץ המשפטי של איגוד עובדי המתכת, חשמל, האלקטרוניקה והמוסכים מהלשכה המשפטית באגף לאיגוד מקצועי עו"ד רענן שקדי; מזכיר החטיבה עו"ד דביר יעקב ועו"ד הגר בר יוסף מהלשכה המשפטית באגף לאיגוד מקצועי.

יו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן, אמר עם חתימת ההסכם: "ברכותיי לוועד על כך שהביא להישגים למען כל עובדי החברה ולכל אנשי האיגוד והמרחב שליוו את התהליך המורכב של המו"מ על מנת לגשר על הפערים בין הצדדים. הסכם זה מביא לצמצום פערים חברתיים. אני מברך את מאות עובדי חד אסף על הצטרפותם למשפחת ההסתדרות".

יו"ר ההסתדרות במרחב גליל מערבי, אשר שמואלי: "אני שמח וגאה להיות שותף לחתימה על הסכם שמביא לשיפור משמעותי בתנאי השכר והרווחה של העובדים ושלבסוף נעשה תוך הידברות ושיתוף פעולה בין הצדדים. יישר כח לכל העוסקים במלאכה".

יו"ר הסתדרות עובדי המתכת, חשמל, האלקטרוניקה והמוסכים, גבי אסרף: "אני שמח שהעבודה על ההסכם הגיעה לכדי סיום מוצלח לאחר תקופת דיונים ממושכת. בהסכם השכלנו להסדיר ולשפר את תנאי העבודה והרווחה של כלל העובדים בחד אסף, ועל כך ברכתי נתונה להם. זהו רק הצעד הראשון מתוך דרך ארוכה שנלך יחד".

יו"ר נעמת במרחב גליל מערבי, עופרה כהן-אלקיים: "בתום ארבע שנים של מו"מ קשה מאוד אני שמחה שהגענו סוף סוף להסכם הקיבוצי המיוחל שבא להיטיב עם העובדים במפעל ומשפר משמעותית את תנאי העסקתם וביטחונם הכלכלי".

יו"ר ועד העובדים, אדי אליהו אורייב: "הסבלנות השתלמה ואני שמח שלאחר מו"מ מורכב וממושך הגענו להסכמות משמעותיות אשר מיטיבות עם עובדי המפעל ומתגמלות אותם על עבודתם הקשה והמאומצת".