סודהסטרים הכירה בהתארגנות עובדיה בהסתדרות

כשבוע לאחר שההסתדרות הכריזה על סכסוך עבודה ופנתה לביה"ד בגין פגיעה חמורה בהתארגנות, הודיעה הנהלת סודהסטרים כי היא מכירה בהתארגנות עובדיה בהסתדרות ומזמינה את נציגי הארגון לפגישה לקראת פתיחת מו"מ להסכם קיבוצי ראשון *** יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן: "לאורך כל המהלך עובדי סודהסטרים הפגינו נחישות ועמידה איתנה ועל כך אני מברך אותם. באמצעות שיתוף פעולה של הצדדים במו"מ כן וענייני נשיג הסכם קיבוצי שמיטיב עם העובדים בד בבד עם המשך הצלחתה של סודהסטרים"

הנהלת סודהסטרים הודיעה כי היא מכירה בהתאגדות עובדיה בהסתדרות. כ-1,100 עובדי סודהסטרים תעשיות התאגדו בהסתדרות מוקדם יותר החודש, על רקע רצונם להבטיח את ביטחונם התעסוקתי ולהסדיר את זכויותיהם בהסכם קיבוצי. קרוב למחצית מהעובדים במפעל הם תושבי רהט והפזורה הבדואית.

במכתב שנשלח אמש (ד') למנכ"ל האגף להתאגדות עובדים בהסתדרות, עמיחי סטינגר, מסמנכ"לית משאבי אנוש בסודהסטרים גלית צוקר, נכתב כי החברה מאשרת כי ההסתדרות הינה ארגון העובדים היציג אצלה, וכי נציגי ההסתדרות מוזמנים לתאם עמה פגישה ראשונה לקראת פתיחה במו"מ להסדרת תנאי העובדים בהסכם קיבוצי. עוד נכתב כי "הנהלת סודהסטרים מקווה שניתן יהיה לבסס יחסי עבודה קיבוציים פוריים, כאשר כל צד פועל בקרב נציגיו ברוח מתונה וחיובית".

נזכיר כי ההכרה בהתארגנות מגיעה כשבוע לאחר שההסתדרות הכריזה על סכסוך עבודה בסודהסטרים לאור סירובה לפתוח במו"מ לגיבוש הסכם קיבוצי. ההסתדרות אף פנתה לביה"ד בגין פגיעה חמורה בהתארגנות תוך שהיא דורשת פיצוי כספי בסך למעלה משלושה מיליון שקל בגין הפגיעה בהתאגדות העובדים. הפגיעה נעשתה בין היתר באמצעות מעורבות אסורה לכאורה של המנהלים בתהליך ההתאגדות, איום בפיטורי חבר ועד וניסיון למנוע פעילות הסברה על מהלך ההתאגדות ומניעת החתמת עובדים על טפסי הצטרפות בשטח המפעל.

חברת סודהסטרים ישראל היא חלק מקבוצת סודהסטרים הבינלאומית שפעילה בלמעלה מ-40 מדינות. החברה בישראל אחראית לשיווק ולהפצה של מוצרי סודהסטרים ובריטה בכ-3,000 נקודות ברחבי הארץ. בתחילת נובמבר פרסמה הנהלת החברה דו"ח ביצועים על הרבעון השלישי לשנת 2016, ממנו עולה כי הכנסותיה עלו ב-12.9% ל-124 מיליון דולר, בהשוואה ל-110 מיליון דולר ברבעון השלישי אשתקד.

יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן, מסר הבוקר: "אני מברך את עובדי סודהסטרים על הצטרפותם למשפחת ההסתדרות ואת הנהלת החברה על ההכרה ביציגות. לאורך כל שלבי ההתארגנות העובדים הפגינו נחישות ועמידה איתנה ועל כך אני מברך אותם. כולי תקווה כי באמצעות שיתוף פעולה של הצדדים במו"מ כן וענייני נשיג הסכם קיבוצי שמיטיב עם העובדים, בד בבד עם המשך הצלחתה של סודהסטרים".

מנכ"ל האגף להתאגדות עובדים, עמיחי סטינגר, אמר: "ההתאגדות בסודהסטרים היא התאגדות מיוחדת המשלבת בתוכה פסיפס אנושי מדהים ומוכיחה שוב כי אחדות בקרב העובדים מביאה לתוצאות והישגים".

ועד הפעולה של עובדי סודהסטרים: "אנו שמחים ונרגשים שהגענו לרגע הזה. גם בזמנים הקשים תמיד האמנו בכך שהעובדים מאוחדים. עתה פנינו למשא ומתן לשיפור משמעותי של תנאי העבודה והשכר במפעל"