הסכם קיבוצי ראשון נחתם בחברת דינמיקה סלולר מקבוצת סלקום

ההסכם הקיבוצי שנחתם בסלקום יחול על עובדי רשת חנויות הסלולר דינמיקה תוך התאמות נדרשות. על פי ההסכם, עובדי דינמיקה ייהנו אף הם מביטחון תעסוקתי והטבות כגון תוספות שכר, קרן השתלמות, סבסוד קייטנות וגנים, ותשלום מוגדל של ימי הבראה *** יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן: "התאגדותם של עובדי דינמיקה לפני מספר חודשים והאמון שנתנו בהסתדרות מוכיחים כי זוהי הדרך הטובה ביותר לשפר את תנאי העבודה ואת הביטחון התעסוקתי" *** מנכ"ל דינמיקה אלי אדדי: "אני שמח על כך שהצלחנו להגיע להסכם שמשלב בין האתגרים העסקיים של החברה לבין רווחתם של עובדיה. יחד נמשיך להוביל בשוק הסלולר ונשמור על מעמדה של דינמיקה כרשת חנויות הסלולר המובילה בישראל"

ההסתדרות, הנהלת דינמיקה סלולר מקבוצת סלקום וועד עובדי הקבוצה חתמו על הסכם קיבוצי ראשון. ההסכם מחיל על עובדי דינמיקה את התנאים הכלכליים והארגוניים שנקבעו בהסכם הקיבוצי שנחתם בחברת סלקום בפברואר 2015, עם ההתאמות הנדרשות.

עובדי דינמיקה סלולר השלימו את התארגנותם בהסתדרות לפני כחמישה חודשים, ומאז נערך מו"מ אינטנסיבי בין הצדדים לחתימה על הסכם קיבוצי ראשון בחברה. לדינמיקה סלולר, שנרכשה לפני כשש שנים, כ-50 סניפים ברחבי הארץ בהם ניתנים שירותי מכירה ותיקונים לטלפונים ניידים, טאבלטים וציוד קצה מתקדם.

ההסכם נחתם בבית ההסתדרות בתל-אביב במעמד יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן, מנכ"ל דינמיקה אלי אדדי, יו"ר איגוד עובדי הסלולר יקי חלוצי, סמנכ"ל מש"א של סלקום שרון עמית, מנהלת משאבי אנוש של דינמיקה מיכל נסרדישי, יו"ר ועד עובדי סלקום מיה יניב וחבר הוועד משה בן ארצי.

תוקפו של ההסכם שנחתם הוא עד לסוף שנת 2017 וכאמור, הוא משווה את תנאי העסקתם של עובדי דינמיקה לאלו של עובדי סלקום בהתאמות נדרשות. כך, נקבע כי גם עובדי דינמיקה שהשלימו תקופת ותק בחברה, יקבלו תוספת שכר ממוצעת בגובה 3% לשנת 2017 ומענק חתימה שגובהו ינוע בין 600 ל-6,000 שקל בהתאם לוותק.

שכר המינימום בדינמיקה של עובדים בעלי ותק של 12 חודש, יהיה גבוה באופן קבוע ב-7% משכר המינימום במשק, שיעלה בעתיד בהתאם לפעימות שנקבעו במהלך העלאת שכר המינימום אותו יזמה ההסתדרות.

כמו כן הוסכם כי מעתה החברה תעניק לעובדים חדשים מעמד של קביעות בתוך שלוש שנים וחצי, ובתוך שלוש שנים לעובדים קיימים. ההסכם הקיבוצי מסדיר סוגיות שונות שנוגעות לניוד עובדים ולאיוש משרות חדשות בחברה תוך מתן קדימות למועמדים פנימיים בתהליכי איוש משרות. לצד זאת הוא מסדיר מנגנונים שונים בכל הקשור לסיום עבודתם של עובדים בחברה. 

ההסכם קובע הגדלה של תעריף יום ההבראה ל-500 שקל, כמו כן לעובדים בעלי ותק מינימלי נקבעה קצבת ביגוד שנתית בסך 1,000 שקל, תוספת קייטנות שנתית לעובדים שלהם ילדים בגובה של 1,000 שקל ותוספת גני ילדים בגובה של 200-300 שקל בחודש לעובד שלו ילד עד גיל חמש. בנוסף כל עובדת לאחר חופשת הלידה תהיה זכאית להפחתת שעה מיום עבודתה, ללא שינוי בתנאי שכרה, עד הגיעו של הילד לגיל שנה. כל  עובד שצבר ותק של שלוש שנים יהיה זכאי לקבל קרן השתלמות, שההפרשה אליה תעמוד על 7.5% השתתפות מעביד ו-2.5% השתתפות עובד.

החברה תגדיל בתקופת ההסכם את תקציב הרווחה שהיא מקצה לכל עובד.

בסעיף ההפרשות הפנסיוניות נקבע כי ההפרשות לפנסיה יחושבו כך שהן יחולו גם על כל התמריצים שמקבלים העובדים.

יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן אמר עם החתימה על ההסכם כי: "נציגות העובדים והנהלות סלקום ודינמיקה הצליחו לגשר על הפערים והגיעו להסכם שיסדיר את זכויות העובדים, תוך שהוא מביא לידי ביטוי את הערכת ההנהלה להון האנושי בחברה. התאגדותם של עובדי דינמיקה לפני מספר חודשים והאמון שנתנו בהסתדרות מוכיחים כי זוהי הדרך הטובה ביותר לשפר את תנאי ההעסקה ואת הביטחון התעסוקתי".

מנכ"ל דינמיקה סלולר, אלי אדדי מסר: "אני שמח שהגענו  להסכם שמאפשר לדינמיקה סלולר להמשיך לצמוח ולשמור על מעמדה כרשת חנויות הסלולר המובילה בישראל, תוך שמירה על הגמישות והזריזות המאפיינים את החברה תוך שיפור רווחת העובדים ותנאי העסקתם. אני מאמין כי חתימה על הסכם זה הוא צעד נוסף בחיזוק השותפות שלנו עם העובדים ויחד נמשיך להוביל את השוק  ונעמוד באתגרים הרבים שעומדים בפנינו בשוק הסלולר".

יו"ר איגוד עובדי הסלולר, האינטרנט וההיי-טק, יקי חלוצי: "אני מברך את העובדים ואת הנהלת החברה על חתימת ההסכם שייצור מציאות חדשה למאות עובדי דינמיקה סלולר. מהיום כל עובדי סלקום ודינמיקה הם כמקשה אחת הנהנית מתנאי משופרים וזהים תחת הסכם קיבוצי זהה".

יו"ר ועד עובדי סלקום, מיה יניב: "אני מאושרת שאחרי עבודה ארוכה ומאומצת הצלחנו לאגד את מאות מעובדי דינמיקה סלולר תחת ההסכם הקיבוצי ההיסטורי ופורץ הדרך  ממנו נהנים עובדי סלקום. במיוחד בזמנים מורכבים ומאתגרים עבור שוק הסלולר, אין דבר החשוב יותר לעובד מאשר ועד חזק אשר בכוחו לספק בטחון תעסוקתי, תנאי שכר מכובדים ובעיקר גב זקוף ואיתן".