ההסתדרות היא הארגון היציג בחברת סודהסטרים

המתאגדים הם עובדי מפעל הייצור של סודהסטרים ברהט *** יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן: "אני רוצה לברך את ועד העובדים על הנחישות והעוצמה שהפגינו במהלך ההתארגנות ולקרוא להנהלת החברה להכיר בהתאגדות כחוק" *** ועד הפעולה של עובדי סודהסטרים: "היום עשינו היסטוריה וזקפנו את קומתם של העובדים".

כ-1,200 עובדי סודהסטרים תעשיות התאגדו בהסתדרות והוקם ועד פעולה בחברה, כך הודיע הערב (א') מנכ"ל האגף להתאגדות עובדים בהסתדרות, עמיחי סטינגר, למנכ"ל סודהסטרים בישראל. המצטרפים להסתדרות הם עובדי מפעל הייצור של החברה שנמצא בפארק התעשייה עידן הנגב, שקרוב למחציתם תושבי רהט והפזורה הבדואית. מהלך ההתארגנות קרם עור וגידים על רקע רצונם של העובדים להבטיח את ביטחונם התעסוקתי ולהסדיר את זכויותיהם בהסכם קיבוצי.

חברת סודהסטרים ישראל היא חלק מקבוצת סודהסטרים הבינלאומית שפעילה בלמעלה מ-40 מדינות. החברה בישראל אחראית לשיווק ולהפצה של מוצרי סודהסטרים ובריטה בכ-3,000 נקודות ברחבי הארץ. לפני כשבוע וחצי הנהלת החברה פרסמה דוח ביצועים על הרבעון השלישי לשנת 2016, ממנו עולה כי הכנסות החברה עלו ב-12.9% ל-124 מיליון דולר, בהשוואה ל-110 מיליון דולר ברבעון השלישי אשתקד.

יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן, אמר: "אני רוצה לברך את ועד העובדים על הנחישות והעוצמה שהפגינו במהלך ההתארגנות ולקרוא להנהלת החברה להכיר בהתאגדות כחוק ולפתוח בהליך המו"מ לגיבוש הסכם קיבוצי שיטיב עם העובדים ויבטיח את איתנות החברה".

מנכ"ל האגף להתאגדות עובדים, עמיחי סטינגר, הצטרף לדברי יו"ר ההסתדרות והוסיף כי "עובדי סודהסטרים מצטרפים היום למשפחה גדולה ומתרחבת של עובדים שבחרו לממש את זכותם והתאגדו בהסתדרות. היום מתחיל  בסודהסטרים עידן חדש שממקם את רווחת העובדים וזכויותיהם במקום הראוי".

מוועד הפעולה של עובדי סודהסטרים נמסר: "היום עשינו היסטוריה וזקפנו את קומתם של העובדים והעובדות בסודהסטרים. אנו מצפים למו"מ פורה שיסתיים בבשורה אמיתית לעובדים בהיבטים של תנאי העבודה, הביטחון התעסוקתי וכמובן בנושא השכר".

את מהלך ההתאגדות ליוו רכזת באגף להתאגדות עובדים בהסתדרות מיכל סרברניק ומזכיר האיגוד המקצועי ממרחב הנגב עוזי שדה.