ההסתדרות הכריזה סכסוך עבודה חדש בחברת ההיי-טק טק מהינדרה

טק מהינדרה הינה חברה הודית אליה עברו במהלך 2015 עובדי חטיבת שירותי הדיגיטל של זורה (לשעבר קומברס) *** למרות ההסכם שהסדיר את מעבר העובדים, כעת מנסה טק מהינדרה להחזיר לחברת זורה כמה עשרות מהם, וזאת באופן חד-צדדי וללא כל תיאום עם נציגות העובדים *** יו"ר הוועד עמיר בריגה: "מדובר בניצול ציני של העובדים לצרכים עסקיים. אנו מפצירים מההנהלה לשבת עמנו באופן מיידי למשא ומתן ולהפסיק לאלתר את כל הפעולות החד-צדדיות"

איגוד עובדי ההיי-טק בהסתדרות בראשות יקי חלוצי ונציגות עובדי טק מהינדרה מרעננה הודיעו לפני זמן קצר להנהלת החברה על הכרזת סכסוך עבודה הנוגע לכ-180 עובדיה בישראל.

טק מהינדרה הינה קבוצת היי-טק גדולה בבעלות הודית המתמקדת בפעילות הפיתוח של זורה (לשעבר קומברס), לאחר שזו חתמה עמה על הסכם מסחרי שמעביר אליה את עובדי חטיבת שירותי הדיגיטל וחטיבת הפיתוח שלה.

בחודש יוני 2015 נחתם מול ההסתדרות הסכם המסדיר את מעבר העובדים מקומברס לטק מהינדרה. ואולם, מזה כמה שבועות מתנהלת הנהלת טק מהינדרה כלפי עובדיה באופן חסר תום לב ובאופן שאינו מקובל ביחסי עבודה קיבוציים. כך למשל נודע כי בכוונתה לבצע שינויים ארגוניים חד-צדדיים המשליכים על תנאי העסקתם של עשרות עובדים – מבלי שנמסר על כך מידע מקדים לוועד העובדים. במסגרת זאת החליטה ההנהלה על החזרתם של כ-70 עובדים להעסקה בחברת זורה ועל סגירתה של מחלקת התמיכה בישראל.

עילה נוספת לסכסוך העבודה היא שינויים שבוצעו בהגדרות התפקיד של צוות הניהול הישראלי, תוך שנגרעו סמכויות. כל זאת מתבצע תוך הסתרת מידע מנציגות העובדים, מידע שבאופן מובן מאליו הינו בעל השלכות על תנאי העסקתם וביטחונם התעסוקתי של העובדים.

יו"ר ועד העובדים, עמיר בריגה, מסר כי: "בשבועות האחרונים חברת זורה, שרק לפני שנה וחודשיים העדיפה לשחרר את כל מרכז הפיתוח שלה לטק מהינדרה בטענה של צרכי חסכון, חותרת נמרצות להחזרה של חלק ממרכז הפיתוח תוך ניצול ציני של העובדים לצרכיה העסקיים.

"למרות הסכמים קיימים ופניות חוזרות ונשנות, הנהלת חברת טק מהינדרה  ממשיכה במהלכים חד-צדדיים בשיתוף עם זורה, בכיוון של שינוי ארגוני נרחב הפוגע בעובדים וביכולת הצמיחה של החברה בישראל.

"משכך, כוועד עובדים שאחראי לטובת כלל העובדים ולטובת החברה עצמה, לא נותר לנו אלא להכריז על סכסוך עבודה ולהפציר במעסיק לשבת עמנו באופן מיידי למשא ומתן ולהפסיק לאלתר את כל הפעולות החד-צדדיות".