עובדי החברות הגדולות באפקון החזקות מקבוצת שלמה מתארגנים בהסתדרות

הבוקר (ג') החל השלב הגלוי של התארגנות העובדים בחברות הגדולות מקבוצת אפקון החזקות *** מאות עובדים מאפקון בקרה ואוטומציה בע"מ ואפקון התקנות ושירותים בע"מ מצטרפים בשעה זו להסתדרות  ***

בתום מהלך שתוכנן בשבועות האחרונים, הבוקר (ג') החל השלב הגלוי של התארגנות העובדים בשתי החברות הגדולות מקבוצת אפקון אחזקות. הרקע למהלך ההתארגנות נעוץ ברצונם של העובדים לחזק את ביטחונם התעסוקתי ולהסדיר את תנאי העסקתם בהסכם קיבוצי.

בשעה זו, עובדי החברות אפקון בקרה ואוטומציה ואפקון התקנות ושירותים, מקיימים אסיפות הסברה ומפעילים דוכנים שהוצבו בנקודות שונות ברחבי הארץ ובמטה החברה באזור התעשייה סגולה בפתח תקווה. מובילי ההתאגדויות משקיעים מאמצים רבים על מנת להשלים את מהלך ההתארגנות כבר בימים הקרובים.

אפקון החזקות נוסדה לפני כ-70 שנה ובשנת 2003 נרכשה על ידי שלמה שמלצר ז"ל, בעליה של קבוצת שלמה (שכוללת בין היתר, גם את קבוצת הרכב שלמה סיקסט, חברת שלמה ביטוח, מספנות ישראל, תדיראן טלקום ועוד). אפקון החזקות, המציעה מגוון פתרונות ומוצרים בתחומי התשתיות והטכנולוגיה בארץ ובעולם, נסחרת בבורסת תל-אביב לפי שווי שוק של 645.8 מיליון שקל.  הדו"חות הכספיים של אפקון לרבעון הראשון של 2016, הראו עלייה משמעותית בהכנסות וברווח התפעולי של החברה.

יצוין כי החברות שבהן כבר החל תהליך ההתארגנות הגלוי הן החברות הגדולות בקבוצה והן מקיפות כ-900 עובדים. הראשונה היא חברת אפקון בקרה ואוטומציה בע"מ, בניהולו של ציון רובין, המספקת מערכות בקרה, גלוי אש וביטחון לתעשייה. והשנייה היא חברת אפקון התקנות ושירותים בע"מ, בניהולו של ספיר גורן. חברה זו מובילה פרויקטים הנדסיים מורכבים במגזר הציבורי והביטחוני כאחד.

מהלך ההתאגדות הנוכחי מקבל ליווי מהאגף להתאגדות עובדים בהסתדרות, בראשות עמיחי סטינגר, ובסיוע של יו"ר ההסתדרות במרחב פתח תקווה, גיורא נחום.

מוועד הפעולה של אפקון בקרה ואוטומציה נמסר: "אנו נרגשים להיות חלק ממהלך שמביא את העובדים לקדמת הבמה, ורואים בהתאגדות צעד חשוב בהתפתחות העובדים כגורמים השותפים להצלחת החברה. אנו מקווים כי התהליך יעצים את הדיאלוג בין העובדים לבין ההנהלה, וכי כל ההסכמות בין הצדדים יעוגנו בהסכם קיבוצי".

מוועד הפעולה של אפקון התקנות ושירותים,  הצטרפו ואמרו כי: "הבחירה לממש את זכות ההתאגדות נובעת מהרצון הטבעי לשפר את תנאי ההעסקה ולהבטיח את מקומם של העובדים בכל הליך קבלת החלטות שנוגע לעתידם. אנו קוראים לכל חברינו להצטרף ולהיות שותפים ליצירת סביבה מתגמלת יותר, תוך חיזוק החברה וערכיה".