נחתם הסכם קיבוצי ראשון בנגב קרמיקה

כ-550 עובדי סניפי נגב קרמיקה והמרכז הלוגיסטי ייהנו מהסדרת ביטחונם התעסוקתי לצד תוספות שכר, קרן השתלמות והטבות כגון קיצור יום העבודה להורים

***

יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן: "עובדי נגב קרמיקה הוכיחו וגילו כי התארגנות בהסתדרות היא כיום הדרך הטובה ביותר להביא לשיפור תנאי ההעסקה"

***

יו"ר הסתדרות עובדי הבניין והעץ יצחק מויאל: "ההסכמות שהגענו אליהן מבטאות שיפור בתנאי העבודה שנשחק במהלך השנים האחרונות" *** מנכ"ל נגב קרמיקה, יקי ודמני: "ההנהלה והעובדים משלבים ידיים על מנת להבטיח את יציבות החברה ואת שגשוגה בעתיד" *** יו"ר מרחב ראשל"צ בהסתדרות זורי מזרחי: "העובדים זכו היום להסכם ראשון ופורץ דרך שמביא לידי ביטוי עלייה בשכר ובתנאים הסוציאליים" *** יו"ר ועד הפעולה מיכאל אלעזרא: "עתה, עם החתימה על ההסכם, נוכל להמשיך ולהצעיד קדימה את נגב קרמיקה"

ההסתדרות, הנהלת נגב קרמיקה וועד העובדים חתמו לפני זמן קצר על הסכם קיבוצי ראשון. תנאי ההסכם יחולו על כ-550 עובדים, והוא יהיה תקף עד לסוף 2019. עובדי נגב קרמיקה התאגדו בהסתדרות ביוני אשתקד ובחודש ספטמבר הוכרה ההסתדרות כארגון העובדים היציג בחברה.

חתימת ההסכם נערכה במעמד יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן, יו"ר הסתדרות עובדי הבניין והעץ יצחק מויאל, יו"ר ההסתדרות במרחב ראשל"צ זורי מזרחי, מנכ"ל נגב קרמיקה יקי ודמני,מנכ"ל אגף הכלכלה בהסתדרות שי בירן ויו"ר ועד הפעולה מיכאל אלעזרא.

את המו"מ לחתימה על ההסכם הובילה מצד ההסתדרות ממונה חטיבה ארצית בהסתדרות עובדי הבניין והעץ עופרה ציון ומצד נגב קרמיקה סמנכ"לית משאבי אנוש בקבוצה אדוה אברמוביץ וסמנכ"ל הכספים ירון ארזי. עוד לקחו חלק במו"מ מזכירי האיגוד המקצועי ממרחב ראשל"צ דוד ראובן וויקי נייגו וחברי הוועד דניאל וובט וליטל אברהם.

נגב קרמיקה מייבאת ומשווקת מוצרים לעיצוב הבית כגון אריחים וכלים סניטריים ומספקת במקביל ייעוץ אדריכלי. לחברה 14 סניפים ברחבי הארץ ומרכז לוגיסטי גדול הממוקם בראשון לציון. בבעלות החברה גם המותגים סופר קרמיק וויה ארקדיה, וההסכם יחול אף על עובדיהם. נגב מחזיקה גם מפעל ייצור בירוחם, בו מועסקים כ-140 עובדים שמאוגדים בהסתדרות וכבר נהנים מהסכם קיבוצי שנחתם עם ההנהלה.

ההסכם הקיבוצי שנחתם היום בין הצדדים, הבשיל לאחר משא ומתן מורכב, והוא כולל פרקים ארגוניים וכלכליים שנושאים בשורה משמעותית בנוגע לשיפור תנאי העובדים. ההסכם קובע תוספות שכר, מגדיל את תקציב הרווחה למימון פעילויות למען העובדים ומסדיר סוגיות נוספות, בהן מנגנון לקבלת קביעות, תשלום דמי מחלה מהיום הראשון וקרן השתלמות לעובדים בעלי ותק.

סעיפים נוספים בהסכם כוללים הטבות לעובדים הורים, כגון קיצור יום העבודה בחצי שעה להורים לילדים עד גיל 4, וחופשות מיוחדות באירועים משפחתיים. עוד נקבע כי נציגות העובדים תהיה שותפה בהליכי קבלת ההחלטות הנוגעים לסיום העסקה בחברה.

יו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן, אמר במעמד חתימת ההסכם: "אני מבקש לברך את ועד העובדים, הנהלת נגב קרמיקה, ואת אנשי המרחב והאיגוד המקצועי על כך שהגיעו, תוך שותפות והידברות, להסכם שישפר את תנאי ההעסקה בחברה ויבטיח את ביטחונם התעסוקתי של העובדים".

יו"ר הסתדרות עובדי הבניין והעץ, יצחק מויאל: "ההסכמות שהגענו אליהן מבטאות את השיפור בתנאי העבודה שנשחקו במהלך השנים האחרונות והסדרת תנאי הפנסיה של כל עובדי נגב".

מנכ"ל קבוצת אפריקה תעשיות וקבוצת נגב קרמיקה, יקי ודמני: "זהו יום חג לחברה ולעובדים. מדובר בהסכם שמבטיח את הזכויות של העובדים ונותן אופק תעסוקתי. ההנהלה והעובדים משלבים ידיים על מנת להבטיח את יציבות החברה ואת שגשוגה בעתיד". 

יו"ר מרחב ראשל"צ בהסתדרות, זורי מזרחי: "עובדי נגב קרמיקה התאגדו בהסתדרות ביוזמת המרחב לפני כשנה, וזכו היום להסכם ראשון ופורץ דרך שמביא בשורה לעובדים".

יו"ר ועד הפעולה מיכאל אלעזרא: "עתה, עם החתימה על ההסכם, נוכל להמשיך ולהצעיד קדימה את נגב קרמיקה. תודה לאנשי ההסתדרות, להנהלה ולכל חברי הוועד על הנחישות והאחדות במהלך המו"מ".