עדכון לגבי שביתת מוסדות ויצו

בהמשך להודעה של ארגון עובדי ויצו בנוגע לשביתת אזהרה בת יום אחד שצפויה להתקיים מחר (ד'), יו"ר הסתדרות המעו"ף ארנון בר דוד, הנחה להחריג מהשביתה הצפויה את המעונות הרב תכליתיים, אשר נותנים מענה לילדי אמהות עובדות ולילדים בסיכון המופנים על ידי שירותי הרווחה. כמו כן, על פי הנחייתו של בר דוד, תוחרג מהשביתה גם "אחוזת הילדים" - פנימייה טיפולית לנערות ונערים בסיכון, המתמודדים עם בעיות התנהגויות, רגשיות ונפשיות.

יו"ר הסתדרות המעו"ף ארנון בר דוד, אמר לפני זמן קצר כי: "אסור שהעובדות, ההורים והילדים ישלמו בסוף את מחיר הכשל הניהולי. לא ייתכן שארגון שמבסס את חזונו על שוויון הזדמנויות בדגש על חינוך ורווחה לנשים, יחליט פתאום להתנכר לנציגות העובדות ולפגוע בזכויותיהן של נשים עובדות. אני קורא להנהלת ויצו להתעשת, לחשב מסלול מחדש ולפתוח בהידברות מיידית על מנת להציל את הארגון ממשבר עמוק ומנזקים מיותרים".

רחל מירון, יו"ר ועד העובדים הארצי של ויצו, הצטרפה לדברי בר דוד, והוסיפה כי: "ההנהלה מתנהלת בשרירות לב ובמקום להתחבר לציבור העובדות היא מתנתקת ממנו. במקום לפנות לערוץ ההידברות, יו"ר ההנהלה הורתה לנתק את הקשר עם נציגות העובדים. חשוב לזכור כי המאבק הוא על גורלן של נשים עובדות ברמות השכר הנמוכות. הכוונה לסגור מעונות בפריפריה, באזורים כמו נתיבות והמועצה המקומית מטה יהודה, היא רק ההתחלה מבחינת ההנהלה אבל אנחנו לא ניתן לזה לקרות".