ממחר: המצילים ינקטו בצעדים ארגוניים ויעבדו עד השעה 14:00 בלבד

ברקע לסכסוך העבודה: מבוי סתום במו"מ להסדרת יחסי העבודה במערך ההצלה ברחבי הארץ ושיפור תנאי עובדי דור ב' *** יו"ר הסתדרות המעו"ף ארנון בר-דוד: "גילינו אחריות וסבלנות במשך שנתיים והצענו פתרונות למשבר. פקידי האוצר והשלטון המקומי הקשיחו את עמדותיהם ולא הותירו בידינו ברירה אחרת"

מחר (ב', 9/5), תיפתח באופן רשמי עונת הרחצה לשנת 2016 ב-143 חופי רחצה מוסדרים בישראל שקרוב למאה מתוכם הם לאורך הים התיכון. על אף פתיחת עונת הרחצה, המצילים בכל רחבי הארץ, יעבדו מחר עד השעה 14:00 בלבד, וזאת עקב צעדים ארגוניים בהם נוקטים המצילים, על רקע מבוי סתום במו"מ להסדרת יחסי העבודה במערך ההצלה. כיו"ר ארגון המצילים הארצי בהסתדרות משמש אבי אפיה.

יצוין כי כבר למעלה משנתיים מתנהל מו"מ בניסיון להסדיר את יחסי העבודה במערך ההצלה ברחבי הארץ, אך הממונים על השכר באוצר ובמרכז השלטון המקומי, ממשיכים להתבצר בעמדותיהם, ומונעים את ההתקדמות בשיחות. ברקע לסכסוך העבודה, ארגון המצילים הארצי נאבק בפערים שנוצרו עקב תנאי העסקה שונים של דורות המצילים, ובפרט עובדי דור ב', אשר דורשים שיפור משמעותי, תוך התחשבות והכרה בחשיבות המקצוע כמציל חיים.

נזכיר כי בשבוע שעבר ולקראת מועד הפתיחה של עונת הרחצה, יו"ר הסתדרות המעו"ף ארנון בר דוד, פנה לראשי הערים חיפה ות"א ולמרכז המועצות האזוריות ודרש את היערכותם לשמירת שלום הציבור ולאכיפת איסור הרחצה בחוף הים עם סיום עבודת המצילים.

יו"ר הסתדרות המעו"ף ארנון בר-דוד, אמר היום כי: "על אף התרעות חוזרות ונשנות על דחיפות הנושא וחשיבותו, ועל אף שגילינו אחריות וסבלנות במשך שנתיים שבהם הצענו פתרונות למשבר, פקידי האוצר והשלטון המקומי הקשיחו את עמדותיהם ולא הותירו בידינו ברירה אחרת. אני מקווה שהם יחזרו לשולחן המשא ומתן בלב פתוח ובנפש חפצה, ויקבלו את הצעותיי לפתרון מתוך הרצון להגיע להסכם שיסדיר את תחום ההצלה בישראל לטווח ארוך".