עובדי מפעל ספקטרוניקס התאגדו בהסתדרות

150 עובדי המפעל, הנמצא בשדרות ומייצר מערכות חשמליות לגילוי אש ועשן, התארגנו בהסתדרות וכבר נמצאים בעיצומו של מו"מ עם ההנהלה להסכם קיבוצי ראשון בחברה *** יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן: "ההסתדרות מחויבת לחיזוק הפריפריה" *** יו"ר ההסתדרות במרחב אשקלון רמי גואטה: "העובדים התארגנו לאחר שהבינו שרק באמצעות התאגדות בהסתדרות הם יוכלו להגן על עצמם"

כ-150 עובדי ספקטרוניקס החליטו להתארגן ולהקים ועד עובדים בהסתדרות. מפעל ספקטרוניקס הממוקם בשדרות הוא אחד מהיצרנים המובילים בעולם בתחום המערכות החשמליות לגילוי אש ועשן לשוק האזרחי והצבאי. 85% מתוצרתו נשלחת לייצוא בחו"ל.

חברת ספקטרוניקס הוקמה בשנות ה-70, ובשנה שעברה נמכרה לתאגיד אמרסון האמריקאי. מנכ"ל החברה הוא טל לאופר. מי ששימש בעבר כיו"ר דירקטוריון החברה היה מאמן הכדורסל צביקה שרף.

התאגדות העובדים קרמה עור וגידים לאור רצונם לשפר את תנאי העסקתם ולהבטיח את ביטחונם התעסוקתי. לאחר שיותר משליש מהעובדים, כנדרש בחוק, חתמו על טפסי ההצטרפות להסתדרות, הכירה בה ספקטרוניקס כארגון העובדים היציג וכבר החלה לנהל עמה ועם נציגות העובדים משא ומתן על הסכם קיבוצי ראשון בחברה.

מהלך ההתארגנות וכן המשא ומתן עם ההנהלה מלווה על ידי מזכיר האיגוד המקצועי במרחב אשקלון, עו"ד אלרואי צמח.

יו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן, אמר: "ההסתדרות מחויבת לחיזוק הפריפריה בישראל. התאגדות עובדים היא אחת הדרכים המרכזיות לחיזוק מעמד העובד והאזור כולו. אני מברך את העובדים על בחירתם להתאגד בהסתדרות - נפעל ונלווה אותם לאורך כל הדרך".

יו"ר ההסתדרות במרחב אשקלון, רמי גואטה: "העובדים התארגנו לאחר שהבינו שרק באמצעות התאגדות בהסתדרות הם יוכלו להגן על עצמם. אין ספק שהתארגנות זו מסמנת את הדרך למפעלים נוספים במרחב, שכבר בימים אלו אנו מצויים בתוכם ומקימים בהם ועדי פעולה. אני מבקש להודות ליו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן על הליווי ועל הסיוע".