נהגי מטרופולין מתארגנים בהסתדרות

אחרי סופרבוס ודן בדרום: הבוקר (ב') החל השלב הגלוי של התארגנות העובדים במפעילת התחבורה הציבורית מטרופולין *** עשרות רבות של נהגי מטרופולין כבר הצטרפו להסתדרות *** יו"ר איגוד עובדי התחבורה: "שותפים ליצירת מציאות חדשה בענף" *** ועד הפעולה: "נרגשים להיות חלק מהמהלך אשר שם את העובדים במרכז" ***

בתום מהלך שתוכנן בשבועות האחרונים, הבוקר (ב') החל השלב הגלוי של התארגנות העובדים בחברת התחבורה הציבורית מטרופולין.

עשרות רבות מנהגי החברה הצטרפו בשעות האחרונות להסתדרות ומובילי ההתאגדות ממשיכים במאמצים על מנת להשלים את מהלך ההתארגנות כבר בימים הקרובים.

מהבוקר עובדי החברה מקיימים אספות הסברה ומפעילים דוכנים שהוצבו בנקודות שונות ברחבי הארץ ובמטה החברה בכפר סבא.

מטרופולין אשר הוקמה בשנת 2000 על ידי קבוצת תור בוס, מכשירי תנועה ואתגל אחזקות, מפעילה כיום כ-200 קווי אוטובוס באזור השרון ובנגב, לרבות קווים בין-עירוניים מאזורים אלו לתל-אביב. לחברה כ-500 אוטובוסים, והיא משרתת קהל רחב של נוסעים מדי יום ביישובים כמו: הרצליה, רמת השרון, רעננה, אשדוד, קריית-גת, באר-שבע, שדרות, ערד ועוד.

ההתאגדות הנוכחית קרמה עור וגידים לאור רצונם של עובדי מטרופולין לשפר את תנאי עבודתם ולהבטיח את ביטחונם התעסוקתי. נזכיר כי ההתאגדות במטרופולין מגיעה על רקע התארגנויות נוספות בענף שארעו בתקופה האחרונה, בהן נהגי החברות סופרבוס, דן בדרום ומטרודן שבחרו להתאגד בהסתדרות. 

מהלך ההתאגדות הנוכחי מקבל ליווי מהאגף להתאגדות עובדים בהסתדרות, בראשות עמיחי סטינגר, ובסיוע של יו"ר ההסתדרות במרחב השרון, יוחנן נתנזון, יו"ר ההסתדרות במרחב הנגב, מאיר בביוף, ויו"ר ההסתדרות במרחב נגב מרכזי יוסי הובר.

אבי אדרי, יו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות, אמר: "אני מברך את עובדי מטרופולין על הצטרפותם לאלפי נהגי התחבורה הציבורית בישראל אשר מאוגדים כבר בהסתדרות. כולנו כאחד שותפים ליצירת מציאות חדשה בענף, מתוך מחויבות עמוקה לשיפור תנאי עבודתם של הנהגים. בחודשים האחרונים ההסתדרות הובילה לעליה בשכרם של עובדי אגד, עובדי הרכבת הקלה בירושלים ועובדי דן אך יש לפנינו עוד עבודה רבה. אני שמח כי גם עובדי מטרופולין בחרו לממש את זכותם להתארגנות והפכו בכך לשותפים חשובים בכל ההחלטות הנוגעות לעתידם". 

מוועד הפעולה נמסר: "אנו נרגשים להיות חלק מהמהלך אשר שם את העובדים במרכז וקוראים לכל חברינו להצטרף להסתדרות על מנת להעצים את הדיאלוג מול ההנהלה ולאפשר לעובדים להיות מעורבים יותר בהליך קבלת ההחלטות. כולנו עובדים מסורים שפועלים להצלחת החברה וההתאגדות היא צעד טבעי שיאפשר ליצור סביבה מפרה ומתגמלת יותר עבור כלל העובדים, מבלי להתפשר על מצוינות החברה וערכיה".