עובדי ארנסט אנד יאנג, פירמת ראיית החשבון הגדולה בישראל, מתאגדים בהסתדרות

מהלך פורץ דרך של ההסתדרות בתחום ראיית החשבון: כ-1,800 עובדי EY, הפירמה הגדולה בארץ בתחומה, החלו להתאגד ולהקים ועד בהסתדרות *** ועד הפעולה של עובדי ארנסט אנד יאנג: "ההתאגדות תחזק את השייכות של העובדים, תקדם התמדה ומצוינות ובכך נצליח ליצור סביבת עבודה בטוחה, מתגמלת ומפרה עבור כל עובד"

בתום מהלך שנבנה במשך כמה חודשים, ההסתדרות החלה לארגן בשורותיה את עובדי חברת EY – ארנסט אנד יאנג ישראל - קוסט פורר גבאי את קסירר. היום (ד') החל השלב הגלוי של ההתארגנות במהלכו עשרות עובדים, פעילים בוועד הפעולה ונציגי האגף להתאגדות עובדים בהסתדרות, הציבו דוכנים במטה החברה בתל-אביב, חילקו עלונים וקיימו אסיפות הסברה. 

EY היא אחת מפירמות רואי החשבון הגדולות בעולם, שמשרדיה הראשיים ממוקמים בלונדון. בישראל היא פירמת רואי החשבון הגדולה ביותר, ומועסקים בה כ-1,800 עובדים. רוב רובם של עובדי החברה מועסקים במטה שלה בשכונת ביצרון במזרח תל-אביב, כ-200 עובדים במשרדים בחיפה ואחרים בבאר שבע ובירושלים. זוהי הפעם הראשונה בה ההסתדרות מקימה ועד עובדים בתחום של ראיית חשבון, לאור רצונם של העובדים להבטיח את ביטחונם התעסוקתי ולשפר את תנאי העסקתם תוך הסדרתם בהסכם עבודה קיבוצי. 

ארנסט אנד יאנג פועלת בלמעלה מ-140 מדינות ומונה כ-144 אלף עובדים מסביב לגלובוס. בשנת 2010 היא דורגה על ידי פורבס כחברת הפרטית התשיעית בגודלה בארצות הברית. בישראל מספקים עובדי החברה בין היתר שירותי ראיית חשבון, מסים, ייעוץ עסקי וליווי עסקאות לאלפי חברות כגון חברות ביטוח, בנקים וחברות פיננסים, חברות טכנולוגיה, נדל"ן, נפט וגז, חברות קמעונאיות, חברות תעשייה, מלכ"רים ועוד.

בעלון מידע שחולק היום לעובדי החברה (ומצורף להודעה זו בקובץ נפרד) כתבו חברי ועד הפעולה: "אנו חבריכם לעבודה, מאמינים כי לכולנו מטרה משותפת. אנו מאמינים כי יש מקום נרחב לשיפור מעמד העובדה בחברה ויחד בחרנו להקדיש את התקופה הקרובה להקמתו וביסוסו של ארגון עובדים חדש – ועד עובדי EY ישראל".

חברי ועד הפעולה הסבירו כי "בחברה המעסיקה מספר רב כל כך של עובדים חייב להיות ארגון עובדים חזק ויציב המייצג את צרכי העובדים מול ההנהלה! ארגון עובדים ייצוגי ראוי וחוקי, הפועל בשקיפות מלאה מול חבריו העובדים על מנת לטפח את הסולידריות והערבות ההדדית ולפעול להגשמת הפוטנציאל המקצועי והכלכלי של כל עובד ומנהל. ההתאגדות תייצג את כל עובדי החברה בארץ על כל סניפיה, בכל הדרגים וכל סוגי התפקידים ותפעל להגן ולשפר את תנאי ההעסקה, העבודה והרווחה של העובדים".

מוועד הפעולה נמסר: "כולנו נרגשים לקחת חלק ממהלך כה גדול ומשמעותי. אנחנו מרגישים חלק בלתי נפרד מהפירמה ומסורים להצלחתה. אנו מאמינים שההתאגדות תחזק את השייכות של העובדים,תקדם התמדה ומצוינות ובכך נצליח ליצור סביבת עבודה בטוחה, מתגמלת ומפרה עבור כל עובד. ההתאגדות טומנת בהצלחתה את היכולת שלנו לשפר ולהעצים את הדיאלוג עם ההנהלה, ומעורבות העובדים בחברה. עובדים רבים המאמינים בדרך זו כבר הצטרפו למהלך. אנו מעודדים את שאר חברינו להיות חלק חשוב ומשפיע בעתיד העובדים בפירמה ולהצטרף להתאגדות!"