ארנסט אנד יאנג הכירה בהתאגדות עובדיה בהסתדרות

פירמת ראיית החשבון ארנסט אנד יאנג - EY ישראל - הכירה בהתאגדות עובדיה בהסתדרות. במכתב שנשלח להסתדרות מטעם הנהלת החברה צוין כי לאחר בדיקת הנתונים שהעבירה ההסתדרות, הוחלט להכיר בה כארגון העובדים היציג של הפירמה ולשבת עמה ועם העובדים למשא ומתן. הליך ההתארגנות בחברה החל בתחילת החודש ומאז למעלה משליש מהעובדים, כנדרש בחוק, חתמו על טפסי ההצטרפות להסתדרות.

זוהי הפעם הראשונה בה ההסתדרות מקימה ועד עובדים בתחום של ראיית החשבון לאור רצונם של העובדים להבטיח את ביטחונם התעסוקתי ולשפר את תנאי העסקתם תוך הסדרתם בהסכם עבודה קיבוצי.

EY היא אחת מפירמות רואי החשבון הגדולות בעולם, שמשרדיה הראשיים ממוקמים בלונדון. בישראל היא פירמת רואי החשבון הגדולה ביותר, ומועסקים בה כ-1,800 עובדים. רוב רובם של עובדי החברה מועסקים במטה שלה בשכונת ביצרון במזרח תל-אביב, כ-200 עובדים במשרדים בחיפה ואחרים בבאר שבע ובירושלים.

ארנסט אנד יאנג פועלת בלמעלה מ-140 מדינות ומונה כ-144 אלף עובדים מסביב לגלובוס. בשנת 2010 היא דורגה על ידי פורבס כחברת הפרטית התשיעית בגודלה בארצות הברית. בישראל מספקים עובדי החברה בין היתר שירותי ראיית חשבון, מסים, ייעוץ עסקי וליווי עסקאות לאלפי חברות כגון חברות ביטוח, בנקים וחברות פיננסים, חברות טכנולוגיה, נדל"ן, נפט וגז, חברות קמעונאיות, חברות תעשייה, מלכ"רים ועוד.

יו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן, אמר היום: "מהפיכת ההתאגדות שההסתדרות מובילה הגיעה גם לענף ראיית החשבון, והיא ההוכחה כי עובדים בכל מקום עבודה ובכל ענף מבינים את כוחה של העבודה המאורגנת ואת יכולתם להוביל לשינוי. אני מברך את הנהלת ארנסט אנד יאנג, בראשות היו"ר רונן בראל, על ההכרה בהתאגדות וקורא לפתוח במו"מ מיידי להסדרת תנאי ההעסקה של העובדים בהסכם קיבוצי".

מוועד הפעולה של עובדי ארנסט אנד יאנג נמסר: "שמחנו לקבל את ההודעה מהנהלת הפירמה, ואנחנו נרגשים להתחיל במשא ומתן. ההכרה בנו כמייצגים של כלל עובדי  ארנסט אנד יאנג בישראל הינה התחלה של דיאלוג בין ההנהלה לעובדים ואנו נעשה את מירב המאמצים לטפח את השיח בכדי לשפר את מעמד העובדים בחברה".