ההסתדרות פנתה לבית הדין לעבודה נגד מנורה מבטחים

עניינה של הבקשה: הוצאת צווים נגד החברה בגין פיטוריו של פעיל מרכזי בוועד תוך ניסיון לסכל את מהלך ההתארגנות *** כמו כן, דרישה להטיל על מנורה מבטחים פיצוי בשיעור ממשי על כל פגיעה בהתארגנות

 

ההסתדרות פנתה היום (ב') לבית הדין האזורי לעבודה בתל-אביב והגישה בקשה דחופה על מנת לחייב את חברת מנורה מבטחים לבטל את פיטוריו של עובד,  שהתבשר על סיום העסקתו מיד עם חשיפת פעילותו כחבר ועד הפעולה שמונה על ידי ההסתדרות וגורם מוביל בהתארגנות עובדי החברה. בנוסף לדרישת ההסתדרות להשיב באופן מיידי את פעיל ההתארגנות לעבודתו, ההסתדרות ביקשה לחייב את מנורה-מבטחים בתשלום פיצויים ללא הוכחת נזק בסכום של כ- 200 אלף ₪ בגין הניסיונות הבלתי חוקיים של החברה לסכל ולמנוע את התארגנות העובדים, המהווים הפרה של חוק הסכמים קיבוציים.

 

נזכיר כי בסוף השבוע האחרון, ההסתדרות העבירה למנכ"ל מנורה מבטחים, מוטי רוזן, מכתב אזהרה ובו פירוט החשדות המבוססים לגבי מעורבותם של מנהלים בחברה, בפעולות בלתי חוקיות שנועדו לטרפד את מהלך ההתארגנות. כבר בפנייה זו, ההסתדרות התריעה בפני ההנהלה, על מהלך הפיטורים של עובד בשם רון פיס.

 

פיס, אשר התקבל לעבודה במנורה מבטחים כעובד זמני, מועסק בחברה כבר למעלה משנה, כאשר תקופת העסקתו מתחדשת מדי רבעון, כחלק משגרה פורמאלית. אופן העסקה זה אף אינו מאפשר לעובד לבקש העלאות שכר. לאור שבחים רבים שקצר על ביצועיו בעבודה ומכתבי הערכה שקיבל ממנהלים שונים, מנהלת המחלקה של פיס הבטיחה בתחילת החודש שתפעל להעסקתו בתקן "קבוע". בניגוד להבטחה, ובמקום להמשיך את העסקתו של פיס, מיד עם חשיפת שמו כפעיל מוביל בהתארגנות, החברה מסרה לעובד הודעה לקונית על סיום העסקתו, החל מ-31.3.2015.

 

במסגרת הבקשה לבית הדין נכתב: "ברור לכל כי לפיטורי חבר ועד פעולה ופעיל מרכזי בהתארגנות השלכות רוחב קשות והם מהווים פגיעה כפולה בזכות ההתארגנות, הן במישור האישי של זכות ההתארגנות והן במישור הקיבוצי בדרך של שלילת זכותם של כלל עובדי החברה להחליט באופן חופשי אם להצטרף לשורות ההסתדרות".