עובדי רשת עדן טבע מרקט התאגדו בהסתדרות

500 עובדים ב-22 סניפי רשת המזון האורגנית עדן טבע מרקט שבבעלות מגה, התארגנו בשורות ההסתדרות *** יו"ר ההסתדרות: "אני קורא להנהלת הרשת לשבת עמנו למו"מ ומתוך דאגה לעתיד העובדים והחברה לעגן בהקדם את ההסכמות בינינו בהסכם קיבוצי". יו"ר ועד הפעולה הזמני: "התאגדנו כדי שנוכל להשיג תנאים טובים יותר ולבוא עם חיוך לעבודה"

ההסתדרות תשמש כארגון היציג של 500 עובדי רשת חנויות המזון האורגני עדן טבע מרקט, שבבעלות רשת הקמעונאות מגה. במבצע הצטרפות במהלכו התפרסו עשרות נציגי ופעילי ההסתדרות ב-22 סניפי הרשת, עובדיה ביקשו להתארגן בהסתדרות. זאת, על רקע שינויים ארגוניים ומבניים שצפויים בחברה ומתוך רצונם להסדיר את תנאי השכר שלהם, זכויותיהם, תנאי עבודתם וביטחונם התעסוקתי.

מכתב הכולל את טפסי ההצטרפות של כ-50% מהעובדים, הועבר היום (ה') לידיו של מנכ"ל עדן טבע מרקט, גיא פרוביזור, מטעמה של עו"ד חניטל סויסה, ראש האגף להתאגדות עובדים בהסתדרות. במכתב הודגש כי ההסתדרות הינה הארגון היציג בקרב עובדי החברה לאחר שלפחות שליש מהעובדים חתמו על טפסי ההצטרפות להסתדרות, וכי כנהוג בהליכים מסוג זה על ההנהלה להימנע בתקופה הקרובה מצעדים חד צדדיים העשויים לשנות את תנאי העסקת העובדים.

עדן טבע מרקט הוקמה בשנת 2003 והיא מתמחה במכירת מזון אורגני, מזון טבעי, מוצרים אקולוגיים ותוספי תזונה. לרשת 22 סניפים ברחבי הארץ, חלקם כחנויות עצמאיות וחלקם כחנויות בתוך סניפי מגה.

יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן אמר היום: "אני מברך את עובדי עדן טבע מרקט על החלטתם להצטרף להסתדרות. הקמת ועד עובדים היא הדרך הטובה ביותר שתביא לאופן העסקה כזה שיכבד את העובדים כאדם ויבטיח ביטחון תעסוקתי. אני קורא להנהלת הרשת לשבת עמנו למו"מ ומתוך דאגה לעתיד העובדים והחברה לעגן בהקדם את ההסכמות בינינו בהסכם קיבוצי".

יו"ר ועד הפעולה הזמני בעדן טבע מרקט, איתם איינבינדר: "התאגדנו בהסתדרות כדי שנוכל להשיג תנאים טובים יותר ולבוא עם חיוך לעבודה. אני מזמין את ההנהלה להגיע למו"מ עמנו בזרועות פתוחות ולא באגרוף קמוץ, כי 'עדן' היא גם העובדים שלה ולא רק ההנהלה. המטרה שלנו היא שהרשת תמשיך לפרוח ולהתפתח והיא תוכל להמשיך ולעשות זאת רק בסיועם של העובדים ובשיתוף הפעולה שלהם".