עובדי ענקית הטכנולוגיה קומברס התארגנו בהסתדרות


גל ההתאגדויות בהיי-טק נמשך: עובדי ענקית הטכנולוגיה קומברס התארגנו בהסתדרות

כ-750 עובדי חברת קומברס, הממוקמת ברעננה ועוסקת בפיתוח ושיווק מערכות בילינג, תשתיות ושירותי ערך מוסף לתעשיית הסלולר, התאגדו בהסתדרות *** יו"ר ההסתדרות: "ההתאגדות בקומברס ממחישה בפנינו שיותר ויותר עובדים בכל ענפי המשק, כולל בהיי-טק, מאמינים היום בכוחה של העבודה המאורגנת. אני קורא להנהלת החברה לפתוח עמנו ועם העובדים במשא ומתן באופן מיידי ולעגן את ההסכמות בין הצדדים בהסכם הקיבוצי"

כ-750 עובדי קומברס התאגדו בהסתדרות לאחר שיותר משליש מהם חתמו על טפסי ההצטרפות לארגון היציג. כך הודיע היום (ה') יקי חלוצי, יו"ר איגוד עובדי הסלולר, האינטרנט וההיי-טק בהסתדרות, להנהלת החברה. מהלך ההתארגנות קרם עור וגידים לאור רצונם של העובדים להבטיח את ביטחונם התעסוקתי ולשפר את תנאי העסקתם.

 

קומברס הינה חברת היי-טק שנוסדה בישראל בשנות ה-80, והנהלתה יושבת כיום בארצות הברית. החברה, שלה כ-350 לקוחות בארץ ובעולם, עוסקת בעיקר בפיתוח ושיווק מערכות בילינג (חיובים) וכן תשתיות ושירותי ערך מוסף לתעשיית הסלולר, למשל תאים קוליים, הודעות טקסט, המרת הודעות קוליות להודעות טקסט, הודעות MMS ועוד. בחברה, שמשרדיה הועברו לאחרונה מתל-אביב לרעננה, מועסקים היום כ-750 עובדים בישראל ובסך הכל כ-3,000 בכל העולם

 

הפנייה הראשונית של עובדי קומברס להסתדרות באה במטרה להבטיח את מקום עבודתם ולהסדיר את זכויותיהם. זאת, לאחר שבמשך תקופה קצרה יחסית סבלו העובדים מגלי פיטורים תכופים. לשם המחשה, לפני עשור עבדו כ-3,000 איש רק בסניף הישראלי של החברה ואילו כיום עומד מספרם על כ-750 בלבד.

עובדי קומברס מצטרפים לעשרות אלפי עובדים שכבר מאורגנים באיגוד המקצועי שהקימה ההסתדרות בשנה שעברה לעובדי הסלולר, האינטרנט וההיי-טק, ובראשו עומד יקי חלוצי. מאז הקמתו, התאגדו בו אלפי עובדים בחברות היי-טק גדולות נוספות כגון SAP ו-NESS טכנולוגיות, בחברות הסלולר סלקום, פלאפון, הוט מובייל ופרטנר וכן בחברת האינטרנט בזק בינלאומי.

יו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן: "אני מברך את עובדי קומברס על שבחרו להגדיל את כוחם ולעשות שינוי חברתי באמצעות התארגנות בהסתדרות. התאגדות זו ממחישה בפנינו שיותר ויותר עובדים בכל ענפי המשק, כולל בהיי-טק, מאמינים היום בכוחה של העבודה המאורגנת, שביכולתה להבטיח את ביטחונם התעסוקתי ולשפר את תנאי העסקתם. אני קורא להנהלת קומברס לכבד את רצון העובדים ולפתוח עמנו ועמם במשא ומתן באופן מיידי ולעגן את ההסכמות בין הצדדים בהסכם הקיבוצי".

 

מוועד הפעולה של עובדי קומברס נמסר: "המטרה שלנו בעצם ההתאגדות היא להביא את החברה לצמיחה. הרעיון שמוביל אותנו הוא שהצלחת העובדים תוביל גם להצלחת החברה, ובכוונתנו להיות גוף חזק הן לטובת העובדים והן לטובת החברה. נפעל ליצירת שיח בריא ונכון בין ההנהלה לעובדים, שיביא יציבות לחברה ויחזיר את התקווה לכל שכבות העובדים".