עובדי מפעל טכנולוגיית להבים שבו לעבודה

הסתיימה שביתת עובדי מפעל טכנולוגיית להבים BTL

 

כ-1,200 עובדי טכנולוגיית להבים BTL בנהריה ובתפן המאוגדים בהסתדרות שבו לעבודה סדירה וייכנסו למו"מ עם ההנהלה בתיווכה של הממונה האזורית על יחסי עבודה *** יו"ר ההסתדרות במרחב גליל מערבי, אשר שמואלי: "אני מקווה שההנהלה למדה כי עליה לבוא בידיים פתוחות יותר לשולחן הדיונים - למען ציבור העובדים ולטובת המפעל"

 

1,200 עובדי חברת טכנולוגיית להבים BTL המאוגדים בהסתדרות, שבו הבוקר (יום ב') לעבודה סדירה וסיימו את השביתה בה פתחו. זאת, לאחר שהסכימו להיכנס למו"מ עם ההנהלה שיחל הערב בתיווכה של הממונה על יחסי עבודה במשרד הכלכלה בצפון עו"ד נאוה לוי. הרקע לשביתה היה מבוי סתום אליו נקלע המו"מ לחתימה על הסכם קיבוצי.

 

מפעלי טכנולוגיית להבים ממוקמים בנהריה ובתפן ועוסקים בייצור להבי מנועי סילון עבור תעשיית התעופה והחלל כמו גם ייצור להבים לתעשיית טורבינות הגז. החברה, שנקראה בעברה "להבי ישקר", נוסדה על ידי היזם והתעשיין סטף ורטהיימר ונמכרה במאי אשתקד לחברת פראט אנד ויטני האמריקאית.

 

כזכור, בספטמבר האחרון התאגדו העובדים לאחר שחששו לביטחונם התעסוקתי עקב שינויים במפעלים ובכללם שינויי השליטה באחזקותיו, וביקשו לשפר את תנאי עבודתם ושכרם. בדצמבר החל מו"מ עם ההנהלה לשם הסדרת תנאי העסקת העובדים בהסכם קיבוצי, אולם ההנהלה הקשתה ודרשה להניח על סדר היום רק נושאים ארגוניים, בעוד ההסתדרות והוועד עמדו על דרישתם להעניק גם תוספת שכר לעובדים, שרבים מהם משתכרים קרוב לשכר המינימום. משלא הגיעו הצדדים להסכמות, הכריזה ההסתדרות על סכסוך עבודה במפעל בחודש מרץ האחרון.

 

יו"ר ההסתדרות במרחב גליל מערבי, אשר שמואלי, שקיים הבוקר אסיפות עובדים בהן הסביר להם על משמעות המהלך, אמר: "אני מקווה שלא נצטרך לחזור לשביתה ושהנהלת החברה למדה כי עליה לבוא בידיים פתוחות יותר לשולחן הדיונים  -  למען ציבור העובדים ולטובת המפעל".