חברת הביטוח דקלה הכירה בהתאגדות עובדיה בהסתדרות

לאחר הליך התארגנות שנמשך כשנה, הראל השקעות בביטוח הודיעה כי יש להכיר בהסתדרות כארגון העובדים היציג של עובדי חברת הבת – דקלה *** יו"ר ההסתדרות: "מברך את ההנהלה על ההכרה בהתאגדות וקורא לפתוח במו"מ"

 

חברת דקלה הכירה בהתאגדות עובדיה בהסתדרות. בדיווח שנמסר לבורסה לניירות ערך על ידי חברת האם (הראל השקעות בביטוח), צוין כי לאחר בדיקת הנתונים שהעבירה ההסתדרות, אכן יש להכיר בה כארגון העובדים היציג של עובדי דקלה. דקלה, המתמחה בביטוחי בריאות, מעסיקה כיום כ-1,000 עובדים, מרביתם ממוקמים במטה החברה בבני ברק.

 

הליך ההתארגנות של עובדי דקלה החל לפני כשנה. במהלך תקופה זו הנהלת החברה עשתה שורה של צעדים לסיכול המהלך, תוך הפעלת לחץ על עובדים שהצטרפו להסתדרות, לחזור בהם ולבטל את חתימתם. לפני כשלושה שבועות ההסתדרות הכריזה לראשונה על השגת יציגות בחברה, אך הנהלת דקלה סירבה להכיר בכך. לנוכח סירוב ההנהלה, ההסתדרות פנתה פעם נוספת למנכ"ל דקלה ודרשה להכיר בהתאגדות, תוך הצגת ראיות שמסירות כל ספק בדבר היותה – הארגון היציג בקרב עובדי החברה. כאמור, בהמשך לצעד זה, הודיעה החברה על החלטתה להכיר בהתארגנות.

 

דקלה היא חברת הביטוח השישית שעובדיה התאגדו בהסתדרות, אחרי כלל, מגדל, AIG, הפניקס ושירביט. נזכיר כי בימים אלו מתנהל מאבק נוסף הקשור להתאגדותם בהסתדרות של עובדי חברת הביטוח מנורה-מבטחים.

 

יו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן, אמר היום: "מהפיכת ההתאגדות שההסתדרות הובילה בענף הביטוח, היא ההוכחה הטובה ביותר כי זכויות עובדים אינם מכשול להצלחה אלא תנאי חשוב להבטחת היציבות בחברה. אני מברך את הנהלת דקלה, בראשות אבי קלר, על ההכרה בהתאגדות וקורא לפתוח במו"מ מיידי להסדרת תנאי ההעסקה של העובדים בהסכם קיבוצי".