עובדי נגב קרמיקה התאגדו בהסתדרות

מאות עובדי המרכז הלוגיסטי וסניפי השיווק של נגב קרמיקה ברחבי הארץ החליטו להתארגן ולהקים ועד בהסתדרות על רקע רצונם להסדיר ולהבטיח את תנאי עבודתם ולייצר לעצמם ביטחון תעסוקתי

 

כ-600 עובדי המרכז הלוגיסטי וסניפי נגב קרמיקה ברחבי הארץ התאגדו בהסתדרות. יו"ר מרחב ראשון לציון בהסתדרות זורי מזרחי, ויו"ר הסתדרות עובדי הבניין, העץ, הקרמיקה והזכוכית יצחק מויאל, הודיעו למנכ"ל נגב קרמיקה עומרי לוטן על כך שלמעלה משליש מהעובדים, יותר מהדרוש בחוק, חתמו על טפסי ההצטרפות ובכך הפכו את ההסתדרות לארגון היציג בחברה.

 

במכתב שנשלח להנהלת נגב קרמיקה הודגש כי מהלך ההתארגנות קרם עור וגידים על רקע רצונם של העובדים להסדיר ולהבטיח את תנאי עבודתם ולייצר לעצמם ביטחון תעסוקתי. הליך ההתארגנות הושלם גם באמצעות אגף מרחבים בהסתדרות, שנציגיו סייעו באיסוף אישורי ההצטרפות מעובדי החברה מצפון ועד דרום.

 

נגב קרמיקה מייבאת ומשווקת מגוון רחב של מוצרים לעיצוב הבית ומספקת אף ייעוץ אדריכלי. לחברה 14 סניפים וכן מרכז לוגיסטי גדול הממוקם בראשון לציון. לנגב מפעל ייצור בירוחם, בו מועסקים כ-200 עובדים שכבר מאוגדים בהסתדרות ונהנים מהסדרת זכויותיהם בהסכם קיבוצי שנחתם עם ההנהלה.

 

זורי מזרחי, יו"ר מרחב ראשון לציון בהסתדרות, אמר: "אני מברך את העובדים על האומץ שגילו ועל החלטתם להתאגד במסגרת ההסתדרות. אני קורא למנכ"ל החברה, שכבר הזדרז וכתב באיגרת לעובדים שהוא מקבל בכבוד רב את רצונם להתאגד, להיכנס עמנו בהקדם להליך הידברות ומשא ומתן במטרה להגיע להסכמות אשר יעגנו בהסכם קיבוצי את תנאי העסקת העובדים".

 

יצחק מויאל, יו"ר הסתדרות עובדי הבניין, העץ, הקרמיקה והזכוכית: "במפעל נגב קרמיקה יחסי העבודה מוסדרים בהסכם קיבוצי והנהלת המפעל משכילה לאורך שנים לנהל עמנו ועם ועד העובדים יחסי עבודה פוריים המבוססים על אמון, שיתוף פעולה וזהות אינטרסים. כולי תקווה שההנהלה תשכיל להסדיר ביחסי עבודה קיבוציים גם את תנאי העובדים במרכז הלוגיסטי ובסניפים השונים".