עובדי הכפר השיקומי-טיפולי "עלה נגב" התאגדו בהסתדרות

כ-200 עובדי המוסד "עלה נגב" הסמוך לאופקים החליטו להתאגד על רקע רצונם להגביר את ביטחונם התעסוקתי ולשפר את תנאי העסקתם *** מאיר בביוף, יו"ר מרחב הנגב בהסתדרות: "אני מברך את העובדים על האומץ והיוזמה ומתחייב לשרתם ולהביא לחתימה על ההסכם הקיבוצי הראשון לעובדי הכפר"

 

ההסתדרות במרחב הנגב, בראשותו של מאיר בביוף,הודיעה להנהלת הכפר השיקומי-טיפולי "עלה נגב" כי כ-200 עובדי הכפר התאגדו בשורות ההסתדרות, לאחר שלמעלה משליש מהם חתמו כחוק על טופסי ההצטרפות לארגון העובדים.

 

"עלה נגב" הינו מוסד שיקומי וטיפולי סמוך לאופקים, המאכלס עשרות רבות של ילדים ומבוגרים הסובלים ממוגבלויות שכליות והתפתחותיות המשולבות בנכויות פיזיות קשות. בשל כמות עובדיו הגדולה, המוסד מהווה מקום עבודה מרכזי בסביבתה של אופקים. המקום קרוי גם בשם "נחלת ערן" על שם ערן אלמוג ז"ל, בנם של דידי והאלוף (מיל.) דורון אלמוג, שהיה מדייריו הראשונים של הכפר. דורון אלמוג היה בין מקימי המוסד והוא משמש כיום כיו"ר שלו. בתפקיד מנכ"ל הכפר משמש אבי וורצמן, ששימש כסגן שר החינוך בכנסת הקודמת ובעבר גם כסגן ראש העיר באר שבע.

 

עובדי הכפר החליטו להתאגד על רקע רצונם להבטיח את ביטחונם התעסוקתי ולשפר את תנאי העסקתם. במהלך שנמשך כמה ימים בלבד, יותר משני שליש מהם חתמו על רצונם להתאגד בהסתדרות. במכתב שנשלח מטעם ההסתדרות, ועד כה לא זכה למענה, נקראה ההנהלה להיכנס עם ההסתדרות ועם נציגות העובדים למו"מ לחתימה על הסכם קיבוצי שיסדיר את תנאי ההעסקה במוסד ויבטיח ביטחון תעסוקתי לעובדיו.

 

יו"ר מרחב הנגב בהסתדרות, מאיר בביוף, אמר היום: "אני מברך את העובדים על ההתארגנות המהירה, על האומץ שהם גילו ועל היוזמה והרצון להיות בעלי זכויות וביטחון כלכלי-תעסוקתי. אנו בהסתדרות מתחייבים לשרת אותם נאמנה ולדאוג לכך שייחתם ההסכם הקיבוצי הראשון ב'עלה נגב'. להנהלת הכפר אני קורא לשתף עמנו פעולה באופן מיידי ולפתוח במו"מ פתוח וענייני".