מקל ותרמיל לכל גיל: טיול שקיעה בהיסטוריה של ירושלים

מקל ותרמיל לכל גיל: טיול שקיעה בהיסטוריה של ירושלים

אוויר קריר, חומות העיר העתיקה וביקור במוזיאון מגדל דוד - אלו רק חלק מהאטרקציות והיעדים שמחכים לכם בבירתנו ירושלים

"עשרה קבין של יופי ירדו לעולם, תשעה מהם נטלה ירושלים".

מימי התלמוד הבבלי ועד לנכס צאן ברזל של נעמי שמר, "ירושלים של זהב", נשמר קונצנזוס נרחב על יופייה של העיר שחוברה לה יחדיו.

אז נכון שירושלים היא עיר של זהב, אבל היא גם מוזיאון מגדל דוד, חומות העיר העתיקה, ארכיאולוגיה תנ"כית, היסטוריה מפוארת וטיול שקיעה מול נופיה הייחודיים.

אחרי שהשתכשכנו בבריכות ומפלים, טיילנו בשמורות טבע, פארקים לאומיים ושבילים, וחווינו את הטבע הארץ-ישראלי על שלל גווניו - הגיע זמן לפעילות במזגן! (או אוויר הרים צלול...).

אין מקום נעים יותר לטיול רגלי ופעילות עם המשפחה מאשר ירושלים של ערבי חודש אוגוסט. מזג האוויר נעים ויבש, ולקראת סוף החודש יש צורך אפילו בלבוש ארוך לשהיה בחוץ. אחד המקומות המוכרים והמרכזיים לביקור בעיר הוא מוזיאון מגדל דוד הסמוך לשער יפו בכניסה לעיר העתיקה. לפני כשנה נפתחו מחדש המגדל והמוזיאון לקהל הרחב לאחר שיפוץ ארוך – במקום תצוגות מרתקות עם ממצאים ארכיאולוגים וחפצי אמנות, מסלולי פעילות ועמדות אינטראקטיביות חדשניות, סרטים ומצגות וידיאו.

במסגרת הביקור במגדל דוד ניתן לשלב סיור על חומות העיר העתיקה, עליה לתצפית מראש המגדל (אחת התצפיות היפות ביותר על העיר) וסיור שקיעה מעל גגות העיר.

שימו לב! לא כל הפעילויות מתקיימות באופן יום-יומי. יש לבדוק ולתאם הגעה באתר המוזיאון בכתובת -  https://www.tod.org.il/events/

איפה חונים? חנייה (בתשלום) ניתן למצוא בחניוני קרתא או ממילא הסמוכים. 

מידע ופרטים נוספים ניתן למצוא באתר מכון אבשלום.

קיץ רגוע, בטוח וקריר לכל המטיילים!

 

*חשוב להקפיד ולהתעדכן לגבי הנחיות פיקוד העורף במהלך חופשת הקיץ לגבי אזורי הטיול, ולהקפיד על הנחיות הבטיחות (לבוש מתאים, חבישת כובע והצטיידות בכמות מים מתאימה).