הלשכה המשפטית לאג"מ ערכה יום עיון בנושא סיוע למילואימניקים

הלשכה המשפטית לאג"מ ערכה יום עיון בנושא סיוע למילואימניקים

יום העיון נערך בסימן פרויקט "מגויסים למענכם" של ההסתדרות והשתתפו בו עורכי דין מהמרחבים בכל הארץ

יום עיון לעורכי הדין במרחבים של האגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות, בסימן "מגויסים למענכם" - נערך היום בבית ההסתדרות בתל אביב. הוא עסק בסיוע המשפטי שמעניקה ההסתדרות למשרתות ולמשרתי המילואים, שמתחילת המלחמה נקלעים לקשיים מול מעסיקיהם. יום העיון אורגן ע"י הלשכה המשפטית לאג"מ.

עו"ד חנה שניצר, ראש הלשכה המשפטית לאג"מ, הודתה למשתתפים על הטיפול במילואימניקים, ואמרה: "זאת הייתה החלטה של יו"ר ההסתדרות לתת מענה למילואימניקים, גם אם אינם חברי הסתדרות. חלק מהמקרים דרשו את התערבותנו מול המעסיקים בשיחת טלפון, ובאחרים שלחנו מכתבים ואף הגשנו תביעות. זאת אחריות - כי אלו חיילי מילואים וצריך להתייחס לנושא הזה בחרדת קודש. סוגיית אנשי המילואים שחוזרים לשוק העבודה ונתקלים בקשיים, היא הנושא המרכזי כיום בשוק העבודה. בסופו של דבר, עלינו לזכור שמעסיקים יכולים לקיים שגרת עבודה בעת הנוכחית ולפתח את העסקים שלהם, רק בזכות החיילים האלה".

עו"ד גלי שטיינברג, ראש תחום בכיר במרחבים בלשכה לאג"מ, אמרה: "אני באופן אישי מרגישה שזאת שליחות. כל אחד מאיתנו פה יכול להיות גאה על החלק שלו בפרויקט "מגויסים למענכם". אנחנו מגיעים, מגישים תביעה ועושים את מה שנדרש. נחשפנו להמון עובדי היי-טק, רואי חשבון וגם עורכי דין, שמבקשים סיוע מההסתדרות. גם מוקד המידע והשירות סייע למילואימניקים, אפילו ברמה של משלוח סלי מזון למי שלא הצליחו להתפרנס".

עו"ד מיכל אטינגר, היועצת המשפטית ממרחב פתח תקווה, הציגה בפני המשתתפים את החידושים בחקיקה בנוגע למשרתים במילואים ובני/בנות זוגם: "זכות גדולה נפלה בחלקנו לסייע למשרתי המילואים, אלו שנותרו מובטלים ואלו שחוששים מפיטורים עתידיים".

ביום העיון השתתף גם קצין מילואים ראשי, תא"ל בני בן ארי, שבפתח דבריו אמר: "תודה על מה שאתם עושים עבור משרתי המילואים". הוא הסביר על מהלכים שונים שהצבא מיישם כדי לסייע למילואימניקים, הן בשוק העבודה והן בחיים הפרטיים: "יש תופעות שונות של משרתי המילואים, ואנחנו מגבשים כל מיני סוגי פתרונות. המטרה שלנו לתת הגנה רחבה יותר למשרתי המילואים. משרתי המילואים הם חזקים. הם יבואו למילואים גם אם לא מצאו עבודה, ומן הראוי שאנחנו נדע לתמוך בהם".

עו"ד שבות רענן, מ"פורום נשות המילואימניקים", שגויסה למילואים כדי לסייע במערך מיצוי הזכויות עבור משרתי המילואים, סיפרה על החיבור שנוצר עם ההסתדרות והביא ליוזמת "מגויסים למענכם". היא אמרה: "ככל שהמילואים נמשכים, ההגנה שלנו חשובה יותר. לכן כולנו מגויסים לאירוע הזה".

פרויקט "מגויסים למענכם" של ההסתדרות הושק לפני כשבעה חודשים, במסגרתו ניתנת מעטפת סיוע למשרתות ולמשרתי המילואים, גם אם אינם חברי הסתדרות, בתחומים כמו: ייעוץ משפטי; סיוע בחיפוש עבודה בשיתוף אתר "אולג'ובס"; עזרה לסטודנטים במילואים מול מוסדות להשכלה גבוהה; סיוע לעצמאים בשיתוף פורום העצמאים והפרילנסרים מבית ההסתדרות; ואפשרות לרכוש כרטיסים מוזלים למופעים ברשת מועדוני FRIENDS של ההסתדרות.

עורכי הדין של האגף לאג"מ עורכי הדין של האגף לאג"מ

יום העיון שנערך היום יום העיון שנערך היום

קצין מילואים ראשי, תא"ל בני בן אריקצין מילואים ראשי, תא"ל בני בן ארי

יום העיון שנערך היוםיום העיון שנערך היום