מקל ותרמיל לכל גיל: מטיילים במקומות הקסומים של מי קדם - פארק אלונה

מקל ותרמיל לכל גיל:
מטיילים במקומות הקסומים של מי קדם - פארק אלונה

שנת הלימודים OUT, מכון אבשלום IN!

חודשי הקיץ הם זמן מעולה לתור, להכיר את הארץ ולקחת אתנחתא קלה של בין נופיה ושביליה של ארצנו הקטנטונת והיפה. יחד עם מכון אבשלום לידיעת הארץ מבית ההסתדרות, ליקטנו עבורכם המלצות על מספר מסלולי טיול בטבע ואתרי מים קרירים ורטובים, שאסור לכם (ולילדיכם) לפספס. אחת לשבוע נפרסם עבורכם את המסלול או האתר הנבחר, וכל שנותר לכם הוא להצטייד בכובע מצחייה, שלושה ליטר מים והרבה מצב רוח, ולצאת ולטייל בארץ ישראל.

עצמו עיניים ודמיינו חלקת טבע פסטורלית, ולאורכה מספר מעיינות צוננים. אתם צועדים בשביל שלצידו צמחייה שגווניה ירוקים ופרחים נובטים, ולאחר צעידה של כמה דקות במסלול פלאי, אתם טובלים ומתרעננים בנקבה חצובה בסלע מהתקופה הרומית.

עכשיו, תפסיקו לדמיין, קחו מקל ותרמיל, בגדים נוחים וביגוד להחלפה, מגבת, סנדלים או כפכפים וכמובן לא לשכוח פנס (כי בתוך הנhקבה מעט חשוך). ותגיעו ל-מי קדם - פארק אלונה, שם תמצאו את כל מה שעד עכשיו רק דמיינתם!  

נקבת מים ב-מי קדם. קרדיט תמונה: מועצה אזורית אלונה - מי קדם פארק אלונהנקבת מים ב-מי קדם. קרדיט תמונה: מועצה אזורית אלונה - מי קדם פארק אלונה

מקל ותרמיל לכל גיל:
מטיילים במקומות הקסומים של מי קדם - פארק אלונה

פארק אלונה הפסטורלי מציע מסלול מיוחד המותאם למשפחות. הוא משתרע על מורדות רמות מנשה לכיוון בנימינה ומושב עמיקם. בפארק תמצאו מספר מעיינות לאורכו של אפיק נחל תנינים, ונקבה חצובה בסלע מהתקופה הרומית המאפשרת הליכה נעימה וקרירה. הנקבה נחצבה בדופן הגבעות בתקופה הרומית המאוחרת, ונועדה להעביר את מי המעיינות באזור לעיר קיסריה. רוב הנקבה ואמות המים (אורכה למעלה מ-20 ק"מ) נהרסו או נסתמו, אך קטע קצר של כמה מאות מטרים נוקה ושופץ, ומאפשר הליכה במים (עד 70 ס"מ גובה) גם באמצע הקיץ. שימו לב כי הכניסה בתשלום.

יש להצטייד בבגדים ונעליים להליכה במים ובפנסים.

איך מגיעים לשם?

התחלת המסלול בחניון מסודר ומשולט (פארק אלונה בוויז), על כביש 6533 לפני הכניסה למושב עמיקם. למרות שמדובר בהליכה של כמה מאות מטרים בלבד יש לקחת בחשבון הליכה של למעלה משעה בתוך המים.

בסביבה מעיינות רבים נוספים (כמו עין אביאל במורד הנחל) ואטרקציות רבות נוספות כמו קיסריה העתיקה וחוף הים, פארק רמת הנדיב והמדרחוב בזכרון יעקב.

 

מידע ופרטים נוספים ניתן למצוא באתר מכון אבשלום ובאתר הרשמי של הפארק - "מי קדם".

קיץ רגוע, בטוח וקריר לכל המטיילים!

 

*חשוב להקפיד ולהתעדכן לגבי הנחיות פיקוד העורף במהלך חופשת הקיץ לגבי אזורי הטיול, ולהקפיד על הנחיות הבטיחות (לבוש מתאים, חבישת כובע והצטיידות בכמות מים מתאימה).

מי קדם - פארק אלונה. קרדיט תמונה: מועצה אזורית אלונה - מי קדם פארק אלונהמי קדם - פארק אלונה. קרדיט תמונה: מועצה אזורית אלונה - מי קדם פארק אלונה