עובדי אגד הפגינו מול בעלי השליטה בחברה

עובדי אגד הפגינו מול בעלי השליטה בחברה

 

חברי מועצת העובדים הפגינו במשרדי קרן קיסטון שמחזיקה בבעלות על אגד, וקראו למנכ"ל גלעד ריקלין שלא להתעלם מהעובדים – שאחראים לרווחיות האדירה של אגד. יו"ר ועד העובדים קובי ואחניש: "אנחנו אנשים אחראים שאוהבים את הארגון, אבל נראה שלא מבינים שמי שמייצר את הכסף זה העובדים"

חברי מועצת עובדי אגד הפגינו הבוקר (ג') במשרדי קרן קיסטון בגבעתיים, המחזיקה בבעלות בחברה ההיסעים הגדולה, וקראו להנהלה לא להתייחס אליהם כשקופים. ההפגנה היום מגיעה בצל ההודעה על חלוקת דיבידנדים בסכום עתק, וההתעלמות מתרומת העובדים להצלחת החברה. המפגינים נשאו שלטים שעליהם נכתב בין היתר "התחנה הבאה – כסף לעובדים", וקראו למנכ"ל גלעד ריקלין להיעתר לפניות שלהם ולקיים מו"מ בנוגע לסוגיה.

"אנחנו עובדים אחראים שאוהבים את הארגון הזה. חברת אגד חשובה לנו, אבל לצערי אנחנו מרגישים שיש מצד ההנהלה גרירת רגליים וזלזול בחשיבות העובדים", אמר יו"ר ועד עובדי אגד קובי ואחניש והוסיף: "נראה שלא מבינים שמי שמייצר את הכסף לאגד זה העובדים. אני רוצה לומר בצורה ברורה, לא ניתן שיזלזלו בנו ואנחנו דורשים את מה שמגיע לנו".

אמש פנתה ההסתדרות להנהלת חברת "אגד" בעניין. במכתב למנכ"ל אגד גלעד ריקלין, הבהיר יו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות עו"ד אייל ידין כי לא ייתכן שעובדי החברה, אשר עשו מעל ומעבר לטובת החברה והציבור הישראלי, במיוחד מאז פרוץ המלחמה, ואשר הם חלק עיקרי מהצלחת החברה – לא יזכו להכרה הראויה בדמות מענק כספי. "כבר תשעה חודשים שמתחוללת מלחמה קשה ומצב חירום", כתב עו"ד ידין, "בכל התקופה הזאת, התגייסו עובדי אגד ונרתמו לשמור על תחבורה ציבורית סדירה ככל שניתן. זה זמן ארוך שגם באזורים המפונים ממשיכים להגיע נהגים, אנשי משק ומנהל לבצע את עבודתם – בהם גם עובדים המפונים מביתם".

הודות לתפקוד העובדים ולהתנהלות הכוללת, רשמה אגד רווחים עצומים, והישגיה פורסמו בכלי התקשורת. לאור זאת בחרה החברה לחלק לבעלי המניות דיבידנד של 630 מיליון שקל, לצד בונוסים להנהלה. "אנחנו כמובן מברכים על הישגים אלו, אך נדמה שדווקא עובדי החברה המסורים נשכחו כאן. לא יעלה על הדעת כי דווקא בתקופה זו העובדים נשארים הרחק מאחור", התריע עו"ד ידין.

הפגנת עובדי אגד