יו"ר ההסתדרות בסיור חירום בקריית שמונה: "על מקבלי ההחלטות להבין שהאזור הזה צריך לחזור לשגרה כמה שיותר מהר"

יו"ר ההסתדרות בסיור חירום בקריית שמונה: "על מקבלי ההחלטות להבין שהאזור הזה צריך לחזור לשגרה כמה שיותר מהר"

במהלך ביקורו במרחב גליל עליון נפגש יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד עם ראשי הערים קריית שמונה וצפת, עם עובדי העיריות ועם עובדי מפעל תנובה גליל 

"אי-אפשר להמשיך במצב שבו מאה אלף איש נמצאים מחוץ לבתיהם. זה גורם למצוקות נוראיות של אנשים, של מפעלים, של מקומות עבודה. האזור הזה חייב לחזור לשגרה כמה שיותר מהר" - כך אמר היום (ה') יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד בקריית שמונה, במהלך ביקור חירום שערך באזור הצפון. "אני מצפה שמקבלי ההחלטות יתחילו להבין שהאזור הזה צריך לחזור לשגרה כמה שיותר מהר".

בביקור החירום שהחל הבוקר בקריית שמונה, לווה יו״ר ההסתדרות ע"י יו"ר מרחב גליל עליון יונה פרטוק. בר-דוד נועד עם ראש עיריית קריית שמונה אביחי שטרן ועם יו"ר ועד עובדי העירייה יורם אלגריסי. השניים סקרו בפני יו"ר ההסתדרות את האתגרים שעמם מתמודדת העיר כבר למעלה מתשעה חודשים, בהם היעדר תקציבים ונטישה של עסקים.

לאחר מכן ביקר יו"ר ההסתדרות במפעל תנובה גליל מאמא עוף ונפגש עם עובדי המפעל. את הסיור במפעל אירחו יו"ר קבוצת תנובה חיים גבריאלי; המנכ"ל גדי קוניא; מנהל המפעל נפתלי צינקר ויו"ר ועד העובדים הארצי אחיאב שמחי.  

בסיור החירום השתתפו גם: מ"מ יו"ר ההסתדרות רועי יעקב, סגן יו"ר ההסתדרות ויו"ר אגף ארגון ומרחבים אבי יחזקאל, מנכ"ל ההסתדרות דודו בצלאל ויו"ר הסתדרות עובדי המזון והפרמצבטיקה אליעזר בלו.

במהלך הביקור בקריית שמונה, יו"ר ההסתדרות הדגיש את המחויבות שלו להמשך התמיכה בצפון: "היה לי חשוב לבקר פה יחד עם הצוות שלי, כדי להביע את הערכתנו לכל מי שמחזיקים את העיר בשעה הקשה הזאת. ליבנו עם העיר ועם התושבים. אנו בהסתדרות שותפים לשיקום העיר ונפעל כדי לסייע לעובדים. נעשה מאמץ כדי שקריית שמונה תהיה בלב העשייה ובלב הציונות".

ראש העיר קריית שמונה אביחי שטרן, הודה ליו"ר ההסתדרות ולצוותו והביע את הערכתו העמוקה על התמיכה: "במהלך המלחמה כל העובדים רתומים במאה אחוז לטובת העיר והתושבים. רמת הנחישות והמסירות של העובדים היא יוצאת מן הכלל, וכל עובד מבצע כמה תפקידים".

בביקור במפעל תנובה גליל, ציין יו"ר ההסתדרות את עמידתם האיתנה של העובדים לאורך כל התקופה: "אנחנו תומכים בכם ונמשיך לסייע. כואב הלב לראות את העיר שוממת, אך המפעל הזה הוא גאווה. חברת תנובה על כל מפעליה עושה מאמץ עילאי לספק מוצרי מזון לתושבי מדינת ישראל בתקופה המורכבת שבה אנו נמצאים. שואלים אותי מדוע אני לא משבית את המשק, ואני משיב: 'את מי אני אשבית? את עובדי תנובה שמספקים מזון לתושבי המדינה?' יש לנו מחויבות אדירה לחברה הזאת ולעובדיה".  

יו"ר קבוצת תנובה חיים גבריאלי, אמר: "הביקור הזה הוא אמירת תודה לעובדים שדואגים לביטחון התזונתי של מדינת ישראל". יו"ר הוועד הארצי של עובדי תנובה, אחיאב שמחי, הוסיף: "יש כאן עובדים מסורים עם חוסן נפשי, שמגיעים יום יום למפעל, כדי לספק מוצרים לכל בית בישראל".

בהמשך הסיור בגליל העליון, נפגש יו"ר ההסתדרות גם עם ראש עיריית צפת יוסי קקון ועם יו"ר ועד עובדי העירייה ביתן חברון. במהלך המפגש ציין יו"ר ההסתדרות: "באנו לשמוע ולראות מקרוב את העיר ואת עובדיה, אשר חשובים לנו. נדע לעבוד יחד, כי בסוף השאיפה שלנו לראות את העיר הזאת פורחת". ראש העיר קקון, השיב לו: "אני שמח שהגעתם לפה, זה חשוב לנו. צפת היא עיר מורכבת ומאתגרת. נדע לעבוד בשיתוף פעולה למען העיר והעובדים". 

יור ההסתדרות במהלך ביקור חירום בצפון הארץיור ההסתדרות במהלך ביקור חירום בצפון הארץ

יור ההסתדרות במהלך ביקור חירום בצפון הארץיור ההסתדרות במהלך ביקור חירום בצפון הארץ

יור ההסתדרות במהלך ביקור חירום בצפון הארץיור ההסתדרות במהלך ביקור חירום בצפון הארץ

יור ההסתדרות במהלך ביקור חירום בצפון הארץ

יור ההסתדרות במהלך ביקור חירום בצפון הארץ