יו"ר ההסתדרות: "פסיקת בג"ץ היסטורית וחשובה. לצד כיבוד לומדי התורה, יש חובה לבנות את הכוח הצבאי"

יו"ר ההסתדרות: "פסיקת בג"ץ היסטורית וחשובה. לצד כיבוד לומדי התורה, יש חובה לבנות את הכוח הצבאי"

יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד אמר את הדברים לפני זמן קצר בכנס הרצליה. בהתייחסו לקריאות להשבית את המשק, אמר: "כרגע הכנסת המשק לשביתה, לא תביא תוחלת ולא תחזיר את החטופים". עוד אמר: ראש הממשלה לא מנהל את המדינה, ואני לא מצליח להבין לאן הוא לוקח אותנו"

"פסיקת בג"ץ היא היסטורית וחשובה", כך אמר לפני זמן קצר יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד, בכנס הרצליה ה-21. "צריך לקרוא את ההחלטה במלואה ולראות את המספרים, אבל מדובר בפסיקה שכל הציבור, מימין ומשמאל, צריך לדרוש מהממשלה לאכוף אותה. לצד כיבוד לומדי התורה, חובה לבנות את הכוח הצבאי. מדינת ישראל צריכה לוחמים עכשיו".  

יו"ר ההסתדרות הוסיף: "אנחנו נמצאים בתקופה היסטורית שהתחילה בשנה שעברה, עם המהלכים לשינוי מערכת המשפט. אני מוצא קו ישיר מהשנה שעברה לשנה הנוכחית. הכתובת הייתה על הקיר כבר אז. הרגשנו שאנחנו הולכים לתקופה נוראית אחרי 'ליל גלנט', ולקראת אירוע מסוכן למדינת ישראל. מתקפת השבעה באוקטובר היא המשך ישיר של השנה וחצי האחרונות שהתאפיינו בהתנהלות מופקרת של הממשלה בכל הפרמטרים".

בר-דוד המשיך ואמר: "התנהלות הממשלה קיטבה את החברה הישראלית. פילגה, שיסעה וגרמה למחנאות - ועכשיו צריך לצאת מזה. צריך לחפש פתרונות ולקבל החלטות. אף אחד לא מקבל החלטות. ראש הממשלה לא מנהל את המדינה, ואני לא מצליח להבין לאן הוא לוקח אותנו".

יו"ר ההסתדרות התייחס לקריאות להשבית את המשק: "אני לא קבלן שביתות של אף אחד. הפעלנו את כוחנו בעבר בליל הפיטורים של שר הביטחון גלנט, שהיה אירוע קוסמי. אם יהיה עוד מצב כזה - נפעל. כרגע הכנסת המשק לשביתה, לא תביא תוחלת ולא תחזיר את החטופים".

בר-דוד הוסיף: "צריך לקבוע בדחיפות בחירות מוקדמות. בעבר הלכו לבחירות על 'חוק ישראל היום'. החלטה על בחירות תרגיע את הציבור בישראל. ראש הממשלה צריך להבין שהוא ראש ממשלה של כולם, ולא של חצי מדינה - והדרך היחידה להרגיע את המצב היא לקבוע בחירות. מהלך זה יסייע בשיקום מדינת ישראל, בהשבת החטופים ובהחזרת העקורים מהצפון ומהדרום, לביתם".

יו"ר ההסתדרות סיכם את דבריו ואמר: "כרגע יש מספר צעדים קריטיים שצריך לעשות כדי לשקם את המדינה: הקדמת הבחירות באמצעות תאריך מקובל על כולם. סיום הלחימה כדי להשיב את החטופים. הגעה להסדר מדיני עם סעודיה והסדרה דחופה של היחסים המדיניים עם ארה"ב, כיוון שמחכים לנו מהלכים אסטרטגיים מול אירן. אחרי שנסדיר את כל אלו, נוכל לאתחל את מדינת ישראל מחדש".  

יו"ר ההסתדרות בכנס הרצליהיו"ר ההסתדרות בכנס הרצליה

יו"ר ההסתדרות בכנס הרצליהיו"ר ההסתדרות בכנס הרצליה