מאות עובדות רשת קהילה ופנאי יפגינו

מאות עובדות רשת קהילה ופנאי יפגינו

אחרי שעיריית חולון החליטה שלא לחדש את ההסכם עם רשת "קהילה ופנאי", המפעילה מסגרות חינוכיות בעיר, מאות חוששות לפרנסתן. העובדות, מלוות בנציגי ההסתדרות, ייצאו להפגין מחר מול בית העירייה בדרישה שלא להפריט את שירותי החינוך בעיר

 

"לא עובדות שקופות": מאות עובדות רשת "קהילה ופנאי", שמפעילה מסגרות חינוכיות בחולון, יפגינו מחר (ג') בשעה 17:30 מול בית העירייה, מחשש לעתידן המקצועי. ההפגנה מגיעה בעקבות הודעה של הרשת על הפרטה של שירות צהרוני הגנים ובתי הספר ועל פיטורי עובדות – וכל זאת באופן מיידי וחד-צדדי.

 

לאור המצב, והחשש של מאות עובדות הצהרונים בגנים ובבתי הספר מאובדן מקום התעסוקה, החליטה ההסתדרות להיאבק בהחלטה של העירייה שלא לחדש את ההסכם עם רשת "קהילה ופנאי". בין היתר פועלת ההסתדרות ישירות מול הגורמים הרלוונטיים, ובמקביל תקיים הפגנת מחאה בהשתתפות מאות עובדות ועובדים ונציגי ההסתדרות, האיגוד והמרחב. העובדות הבהירו כי הן נלחמות כדי להמשיך לעבוד, וכי אי אפשר להתייחס אליהן כעובדות שקופות.

 

יצוין כי עד החודש שעבר נוהל מו"מ בנוגע להסכם הקיבוצי ברשת קהילה ופנאי, אך זה נעצר לאור הבחירות המקומיות שבהן נבחר שי קינן (אשר מכהן גם כיו"ר דירקטוריון רשת קהילה ופנאי). בתחילת החודש, כאמור, הודיע קינן להנהלת הרשת כי החליט להפריט את צהרוני הגנים ובתי הספר. יתרה על כך, הרשת כבר החלה לשלוח זימונים לשימוע לפני פיטורים לעובדות.

 

יו"ר הסתדרות המעוף עו"ד גיל בר-טל: "צר לנו שעיריית חולון בוחרת להפריט את עצמה לדעת, לא מאמינה ביחסים קיבוציים ומזלזלת בזכויות עובדיה המסורים. אנחנו נעמוד לצד העובדות והעובדים ונעשה כל מה שאנחנו יכולים כדי להגן עליהם".