סכסוך עבודה ברשת קהילה ופנאי

סכסוך עבודה ברשת קהילה ופנאי

על אף שהמו"מ לחידוש ההסכם הקיבוצי למאות עובדות ברשת המפעילה מוסדות חינוך בחולון, הודיעה ההנהלה על שינוי מבני, שמשמעותו – הפרטה של צהרוני הגנים ובתי הספר. העובדות החלו לקבל זימונים לשימועים ואף נודע להן שמי שתרצה לעבוד בשנה"ל הבאה, תצטרך לעבור לחברת קבלן. ההסתדרות אישרה סכסוך עבודה, והעובדות יוכלו לפתוח בצעדים ארגוניים. יו"ר הסתדרות המעוף עו"ד גיל בר-טל: "עיריית חולון מפריטה את עצמה לדעת, פוגעת בזכויות ומפרה הסכמים. אנחנו נגן על העובדים ועל זכויותיהם"

 

ההסתדרות הכריזה על סכסוך עבודה ב"רשת קהילה ופנאי", המפעילה שורת מסגרות חינוכיות בעיר חולון. ההחלטה להכריז על הסכסוך מגיעה בעקבות הודעה של הרשת על הפרטה של צהרוני הגנים ובתי הספר ופיטורי עובדות – וכל זאת באופן מיידי וחד-צדדי. יתרה על כך, המהלך הבלתי צפוי מגיע כשהרשת במו"מ מתקדם עם ההסתדרות על חידוש ההסכם הקיבוצי.

 

תחילת האירוע בינואר 2023, אז ביקשה הרשת (השייכת לחברה למתנ"סים) לפתוח את ההסכם הקיבוצי ולשנות מספר סעיפים. מאז ועד חודש מאי האחרון נוהל מו"מ שהיה כאמור בשלבים הסופיים שלו, רגע לפני חתימה. עם זאת, בשל מערכת הבחירות בעיר, נעצר המו"מ, ולתפקיד ראש העיר נבחר שי קינן (אשר מכהן גם כיו"ר דירקטוריון רשת קהילה ופנאי).

 

השבוע, באופן בלתי צפוי וחד-צדדי, הודיע קינן להנהלת הרשת כי החליט להפריט את צהרוני הגנים ובתי הספר. יתרה על כך, הרשת כבר החלה לשלוח זימונים לשימוע לפני פיטורים לעובדות. מאות העובדות של הרשת הביעו תרעומת על העניין שכן הן חוששות מאוד לעתידן התעסוקתי.

 

ההסתדרות, בהובלת יו"ר הסתדרות המעוף עו"ד גיל בר-טל הפעילה באופן מיידי את התערבותה כדי לעצור את המהלך, וכאמור הוכרז על סכסוך עבודה שיאפשר לעובדות לקיים צעדים ארגוניים באם לא תיסוג הרשת מהחלטתה.  

 

יו"ר הסתדרות המעוף עו"ד גיל בר-טל: "עיריית חולון מפריטה את עצמה לדעת, פוגעת בזכויות העובדות והעובדים, מפרה הסכמים קיבוציים ומתנהלת כמו אחרון המעסיקים. יש בכוונתנו להגן על העובדות והעובדים ועל זכויותיהם. ההפרטה פוגעת ברמת השירות לתושבים וגם בילדים בצהרונים".

 

יו"ר מרחב חולון-בת ים בהסתדרות אבי אפיה: "רשת קהילה ופנאי החליטה להפקיר את העובדות והעובדים ואת זכויותיהם תוך הפרת ההסכמים הקיבוצים וחובת ניהול מו"מ עם ההסתדרות. לפיכך, ביקשתי מהעובדות שלא להגיע לשימוע שכן אין בו כדי להשפיע על ההחלטה שכבר התקבלה. נפעל בכול האמצעים כנגד מהלך חד-צדדי זה".

 

מזכירת איגוד מקצועי במרחב מזל דמתי, שמלווה את עובדות הרשת אמרה: "ברשת ישנן עובדות ותיקות ולויאליות, שאף על פי שמדובר בעבודה מתישה ובשכר לא גבוה, הן עושות זאת מתוך אהבה לילדים. זאת ועוד, הן זכו בהוקרה ובהערכה גם מצד המערכת. לכן, ההחלטה להפריט את צהרוני הגנים ובתי הספר ולזנוח את העובדות המסורות הללו היא שערורייתית. אלה מאות עובדות שנזנחו באופן חד-צדדי, ואנחנו נעשה כל שנוכל כדי להגן עליהן".