יו"ר ההסתדרות בכנס לשכת עורכי הדין: "גם אם יקללו וישמיצו אותי, אני לא מפחד"

יו"ר ההסתדרות בכנס לשכת עורכי הדין: "גם אם יקללו וישמיצו אותי, אני לא מפחד"

יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד העניק לפרשנית הפוליטית טל שלו ראיון ואמר: "אני מכיר הרבה אנשים שמפחדים לדבר, אבל חייבים לאתחל את מדינת ישראל מחדש, וחייבים לעשות את זה כמה שיותר מהר"

"אני חייל של מדינת ישראל, ואעשה כל מה שצריך כדי לשמור כאן על הדמוקרטיה, על בית משפט עצמאי, על האזרחים ועל העובדים. גם אם יקללו וישמיצו אותי, אני לא מפחד". כך אמר יו"ר ההסתדרות, ארנון בר-דוד, בראיון מיוחד שהעניק לפרשנית הפוליטית של אתר וואלה, טל שלו, בכנס לשכת עורכי הדין שנערך באילת. "אני מכיר הרבה אנשים שמפחדים לדבר, אבל חייבים לאתחל את מדינת ישראל מחדש, וחייבים לעשות את זה כמה שיותר מהר".

בדבריו יו"ר ההסתדרות מתח ביקורת על אופן קבלת ההחלטות והשווה את המצב הנוכחי במדינה לרכבת שנוסעת ללא כתובת: "בצפון עקורים, בדרום מלחמה, בעולם רבנו עם כולם. אנחנו הורסים את עצמנו מבפנים ומתקדמים בדרך ללא מוצא. יש לנו את המדינה הכי טובה בעולם, יש כאן כוחות מדהימים. בואו ננצח, נשיב את החטופים, נחזיר את העקורים לבתיהם, בואו נחזיר את מדינת ישראל לשפיות".

 

"אני אדבר ואזהיר אבל אני לא ראש הממשלה", ציין יו"ר ההסתדרות כשנשאל על שאלת גיוס החרדים. "זו העת לייצר שוויון בנטל ואני מצפה שיהיה כאן חוק גיוס אמיתי. אנחנו בקו פרשת המים ואם עוד פעם יעבדו על הציבור, אני צופה שזו תהיה הנקודה שבה תפרוץ מחאה רחבה. אנחנו חייבים להרחיב את הצבא – חסר לנו חיילים, צריך עוד חטיבות, עוד טנקים, עוד מטוסים, ובעיקר להפנים את העובדה שאנחנו הולכים לחיות על החרב עוד הרבה שנים. מישהו חשב מה יהיה פה בעוד עשר שנים? צריך לקבל החלטות קשות, דרמטיות, קרדינליות". 

 

ומה לדעתך מונע מראש הממשלה לקבל החלטות?

 

"החלטות קשות יביאו ביקורת בתוך המחנה שלו ויערערו את יציבות הקואליציה".

בדבריו התייחס בר דוד גם ליחסיו המקצועיים עם כל שרי הממשלה: "חוץ משר המשפטים יריב לוין שבעבר, לפני המהפכה המשפטית, היה חבר שלי, אני בקשר עם כל השרים וביחסי העבודה מצוינים איתם. הכלכלה של מדינת ישראל טובה והמשק עובד. זה חלק ממה שאנחנו מובילים כאן – הציבור, האנשים העובדים, המפעלים, הנמלים. אם המדינה הייתה מתנהלת טוב יותר – כולנו יכלנו להיות במצב הרבה יותר טוב".

יו"ר ההסתדרות שכבר קרא בעבר לקבוע תאריך מוסכם לבחירות, התייחס לנושא גם היום וציין כי: "חייבים לעצור את הכאוס בעם. בעבר הלכו פה לבחירות על דברים פשוטים יותר, כמו למשל חוק ישראל היום. כעת יש כאן תהליך ארוך ומתמשך של כאוס וקביעת מועד בהסכמה לבחירות יעזור להרגיע את הדברים ולקבל החלטות. בסוף ההיסטוריה תשפוט את כולנו ולכן חייבים לקבל החלטות".

יו"ר ההסתדרות שנשאל לגבי הוועדים המזוהים עם הליכוד, השיב: "יש לי המון חברים בליכוד, ובניתי את עצמי מול התנועה כתנועה שמובילה את המדינה. אבל מפלגה היא לא קבוצת כדורגל, ואני לא חייב להסכים כשהם הולכים בכיוון לא נכון. אפשר להעביר ביקורת ובפועל רובם חושבים שצריך לעשות שינוי ומסכימים איתי".

לשאלה האם ישבית את המשק במידה ותהיה מונחת עסקת חטופים על השולחן שהממשלה תטרפד ענה בר-דוד כי: "אבחן את הסיטואציה כאשר היא תגיע. אם אהיה הזרז לאישור עסקה כזאת או שתהיה לנו השפעה על העסקה, נקבל החלטות בהתאם".

יו"ר ההסתדרות בכנס לשכת עורכי הדין. קרדיט: דוברות לשכת עורכי הדיןיו"ר ההסתדרות בכנס לשכת עורכי הדין. קרדיט: דוברות לשכת עורכי הדין