הזוכים בתחרות – לחיות בריא זה אפשרי

הזוכים בתחרות – לחיות בריא זה אפשרי

עשרות רבות של סיפורים נשלחו במסגרת התחרות לחיות בריא זה אפשרי של "עובדים בריא" - ואלו הם הזוכים

במקום ראשון - אורית מלכה משדרות זכתה בשוברים לפוט לוקר / נייק בשווי 500 שקל.

במקום השני - דוד אזולאי זכה בחבילת שלושה אימונים אישיים

במקום השלישי - תמר זיקרי מקריית שמונה זכתה בערכת ספורט הכוללת מזרן, דלגית, כדור פילטיס, 2 רצועות התנגדות (טיובינג) ותיק ספורט.

ובמקום הרביעי - סער זהר זכה בשובר לארוחת בוקר.

סיפורה של אורית מלכה הזוכה במקום הראשון

ברצוני לשתף בסיפור חיי בקצרה, כמישהי שהחלימה פעמיים מסרטן, ובשגרת חיים שאימצתי בגיל 50, בתקווה שזה יחזק את הקוראים ויעניק השראה לדרך התמודדות ואימוץ תובנות, דרכי הכוללת אימוץ אורח חיים בריא וספורט שאפליקציית הצעדים שימשה כזרז בדרך.

בגיל 8 חליתי בסרטן השחלה, עברתי כריתת שחלה וטיפולי כימותרפיה במשך כשנתיים בתל השומר. מהרגע הראשון ידעתי שאנצח ורתמתי את כל כולי להשגת היעד הזה. התייחסתי לזה כצופה מהצד, התמודדתי עם זה כפרויקט וחילקתי את זה במודע או שלא במודע למשימות. ידעתי שעליי קודם להבין על המחלה על מנת שאדע עם מה אני מתמודדת. קראתי ספרי רפואה רבים שביקשתי מאבי לרכוש עבורי. שאלתי את הרופאים שאלות על מנת להבין את אלטרנטיבות הריפוי. דמיינתי בכל העת שאני מחלימה וראיתי בעיני רוחי איך השיער שלי אורך, מתבדר ברוח וחוזר לקדמותו (איבוד השיער היה החלק שמנטלית היה עבורי קשה מנשוא).

את החומר שהחסרתי בבית הספר המשכתי ללמוד ולהשלים בחדר הבידוד ואבי לימד אותי צרפתית. הייתי מגיעה לבית הספר להשתתף בחידונים והייתי זוכה במקום הראשון. העסקתי את מוחי ומחשבותיי בלימודים שהסיחו את דעתי וגרמו לי להרגיש בריאה. החלמתי ונשארתי במעקב.

לימים התחתנתי והבאתי את בני לאחר טיפולי פוריות ממושכים.

בגיל 40 , בשנה הראשונה של לימודי המשפטים, חליתי שוב... אבל הפעם זה היה סרטן במעי הגס גילוי בשלב 3, עברתי כריתה תת שלמה של המעי וטיפולי כימותרפיה לא פשוטים. ושוב ... לא ראיתי אופציה אחרת מלבד לנצח.

תקופה לא פשוטה, צלחתי אותה ואף סיימתי את לימודי המשפטים בהצטיינות יתרה והוסמכתי בעריכת דין.

בגיל 50 תפס את עיניי מייל במקום העבודה שלי, קול קורא לחותרות סאפ להקמת קבוצה לליגה למקומות עבודה.

אמרתי לעצמי שהים זה המקום שאני הכי אוהבת בעולם ששם אני מרגישה חיבור לנפש ולבורא עולם, הוא גם היה מקום המפלט שלי עם עצמי בתהליך הגירושין שעברתי וזה המקום שבו רואים את האופק באופן הבהיר ביותר.

קיבלתי החלטה לגרום לכך שהשליש האחרון של החיים שלי יהיה מתוק וצבעוני כמו גלידה (פעם שלישית גלידה ולא סרטן).

בשיעור הראשון נפלתי המון, גם בשני וגם בשלישי. הרגליים שלי רעדו, הרהרתי בליבי שאולי זה לא בשבילי. אך משהו בנפש הרגיש לי מין חיבור טבעי.

לא נכנעתי, המשכתי להתמיד... אני מתגוררת בשדרות והתייצבתי לכל אימון שהתקיים בתל אביב, בשעות הבוקר המוקדמות, זה אומר להתעורר באמצע הלילה, קרי, בארבע וחצי לפנות בוקר ולהתייצב בשש וחצי בים, בצהריים, בחורף כשממש קר וגשום, שהדבר האחרון שבא לי זה לצאת מהמיטה. קיץ, גשם, גלים ובכל תנאי מזג האוויר.... מלחמה תמידית.. ...אבל בסוף כל אימון הרגשתי בעלת ערך גבוה יותר, פיזית הרגשתי חזקה, שהמערכת החיסונית שלי מתחזקת גם אם המים קרים והרוח נושבת, שכל יום כמו הים השתנתי ובעיקר גדלתי.

התמדתי והצלחתי... התחרתי בתחרות האחרונה למול אלופת עולם נציגת ישראל והגעתי בתחרות האחרונה למקום השלישי.... התרגשתי..  וחברות הקבוצה התרגשו יחד איתי.

מה שאומר שראשית, עם כל הקושי המנטלי והפיזי אנחנו חייבים להאמין בעצמנו ולהמשיך לעשות מה שעושה לנו טוב. שנית, שאין גיל להתחיל לחלום ובעיקר להגשים.

שלישית, אתגר הספורט הוא יעד שאנחנו צריכים לשאוף אליו ולא להתייאש מההפסדים שבדרך, כי כל הפסד מקדם אותנו לניצחון.

כמו הפרויקט של המלחמה בסרטן כך אנחנו צריכים להתייחס לכל אתגר, לפרוט אותו למשימות קטנות ולראות את הצעד הבא ולא את הצעד הסופי.

אם הייתי מצפה ישר להחלים אז אולי הייתי מתייאשת בדרך ומרימה ידיים והנפש שלי הייתה נופלת. בעיקר כשיש המון קשיים בדרך, ופעם יש שיפור במחלה ופעם יש נסיגה.

להבין שגם בספורט יש מטרה סופית ויש דרך שצריך להנות ממנה. להתקדם בכל פעם עוד קצת ולא לפחד מההפסדים הקטנים כי הם אלה שגורמים לנו להשתפר, הם אלה שמקדמים אותנו ומחזקים אותנו. תלמדו מזה על הכוחות שיש בכם לנצח כל אתגר אם רק תחליטו. ובטח שלא להשוות את עצמנו לאחרים כי לכל אחד קצב התקדמות משלו ויש לפעמים קפיצות בהישגים, זה מאוד אינדיבידואלי ומה שבטוח לכל אחד ואחת יש את הזמן המדויק שלו/ה לזרוח.

האפליקציה של "עובדים בריא" שימשה כזרז לעסוק בספורט וגם להרוויח על הדרך(תרתי משמע) מתנות.

מאחלת שתגלו בעצמכם צבעים חדשים בכל יום מחדש ותצבעו באמצעותם את העולם שלכם כי הכל תלוי בכם ורק בריאות, אמן!

סיפורו של דוד אזולאי - הזוכה במקום השני

הנני בא בשורות אלו לספר מעט על עצמי והיאך אפליקציית עובדים בריא תרמה לשיפור בחיי. אז ככה, בנעורי עסקתי המון בספורט, כדורגל כדורסל וכל מה שאפשר. אכן מרגע שהתחתנתי הזנחתי הכל וכל תכלתי היה לעסוק בעבודתי. כך במשך שנים רבות, הייתי סובל רבות מכל מיני תחלואים אורטופדיות נוירולוגיות בעיות של אסתטיקה בעיות בנשימה. הייתי אולי בגיל צעיר, אך הייתי נראה ומרגיש כעשרים שנה יותר ממה שהייתי. ללכת הייתי חושש וכל תנועותיי היו ברכב,  שקלתי 120 ק''ג הייתי מזיע בלי הפסקה כל קימה מהכיסא הייתה בשבילי משימה. והנה בגיל 37 הרגשתי כאבים בחזה ובצנתור מצאו לי עורקים עם סתימות ואת כולם פתחו, מאז החלטתי לשמור על חיי בכל כוחי.

ואז אחרי כחודש השכרתי מכשיר ריצה והתחלתי ללכת 100 מטר ועוד מאה מטר, היה קשה מאוד משקל כבד ובלי שרירים, אך לא ויתרתי, למרות שאני אב לשבעה יקירים. עם הזמן התקדמתי אך התחלתי להיפצע, לא הבנתי מה זה ריצה והייתי רץ בלי הבחנה ובלי הבנה, הכלל שלי היה ועד היום אין הבדל בזמנים קיץ חורף לילה יום הכל אותו הדבר זמן זה זמן לא לוותר. אך ראיתי שחסר לי ידיעות ונרשמתי למכון וינגייט, ולמדתי להיות מדריך ריצה. במשך שנה שלמה ועברתי בהצלחה, השנה זכיתי להשתתף במרתון תל אביב ורצתי 21 וחצי ק"מ חצי מרתון בשעתיים ועשרים ושתים דקות. היום אני חי נושם ספורט מחובר בכל כוחי אני לא עולה במעלית אני בכל הזדמנות רץ השעון אומר שאני בן 38 למרות שאני בן 46 ברוך מחייה המתים.

ועכשיו אספר על עובדים בריא, שהכרתי לפני שנה לא האמנתי כמה טוב יש באפליקציה הזאת וכמה חשובה היא שמדרבנת אנשים לעשות פעילות ולשמור על הבריאות יותר טוב מכל הרופאים. אם תחשבו על זה כי מי שהולך ורץ הוא הבן אדם הכי בריא והכי שמח, אז עובדים בריא ממש תורמים לכך בכל כוחם ומדרבנים על ידי רשימת הצעדים היומיים השבועיים והחודשיים. אותי זה מדרבן בלי סוף, ורק בזכותם כשאני מגיע מאשדוד לירושלים לעבודה אני הולך ברגל, ולא לוקח עוד אוטובוס וכן בחזור. וגם בעבודה אני הולך וחוזר כמה שאני יכול, אין מה לומר זה מדהים ובנוסף המתנות הנפלאות שהם מעניקים מדרבנות אף יותר, והמאמרים המשכילים על בריאות. לדעתי זו אפליקציה מדהימה וצריך לחזק אותה ולהודות להם בכל דרך אפשרית. מודה לבורא עולם שנתן לי את הזכות לעשות זאת והריני מודה לכם בלב שלם תמשיכו במפעלכם. ממני דודי אזולאי עובד משרד המשפטים בבית הדין הרבני ירושלים.

סיפורה של תמר זיקרי - הזוכה במקום השלישי

שלום שמי תמר זיקרי אני בת 49 מקריית שמונה. בעקבות האפליקציה רכשתי ידע רב מהמאמרים על חיים בריאים ואימצתי אותם לחיי. סרטוני הספורט הנגישים הקלו עלי במציאת תוכנית אימונים. כמו כן, המתנות שקיבלתי על צבירת צעדים דרבנו אותי להמשיך ולהתמיד.

גם בימים אלה כשאני מפונה מביתי, אני ממשיכה להתאמן בחדרי במלון עם רוני דואני.

תודות ל"עובדים בריא" אני שומרת על נפש בריאה בגוף בריא.

סיפורו של סער זהר - הזוכה במקום הרביעי

שמי סער זוהר, עובד עיריית תל אביב יפו, בוחן חיובי ארנונה החל מ 06/2021.

בתאריך 9.8.2021 עברתי תאונת דרכים בדרכי לעבודה בשעת בוקר מוקדמת. מיני ואן נכנסה בי חזיתית במהירות 150 קמ"ש כשהנהג הפוגע שיכור כלוט ועובר ברמזור אדום.

התאונה פירקה אותי תרתי משמע: עברתי 4 ניתוחים בעמוד השדרה ובין ניתוח לניתוח המשכתי לעבוד עד הניתוח האחרון בתאריך 21.12.2022. ניתוח עמוד שדרה תחתון כולל קיבוע עם פלטה וברגים.

ביום התאונה שקלתי 92 ק"ג. גובהי 1.77 ס"מ.

החלטתי לשנות בעקבות התאונה את אורח חיי לגמרי: תזונתית וספורטיבית. הייתי חייב כי השומן הכביד על גבי.

לקחתי תזונאית מקופת החולים שבנתה לי תפריט מעולה אך מאוזן קלורית ובשיקום בנו לי תכנית פיזיותרפית והידרותרפית. כמו כן הליכה יומית ממוצעת של לפחות 10,000 צעדים. היו ימים בהם עברתי בהרבה את זה והיו ימים שפחות, תלוי בכאבים באותו היום.

מאז, שנתיים וחודש אחרי התאונה, אני במשקל 67 ק"ג, עם BMI מעולה ושומר על המשקל הזה כבר שלושה חודשים. מרגיש טוב יותר. הפסקתי גם לעשן סיגריות. ב"ה, למרות המגבלות והכאבים בקור בעיקר, אני מרגיש נפלא, נראה טוב בהרבה לדעתי ולדעת סביבתי. אפליקציית עובדים בריא חלק בלתי נפרד מחיי כשדרכה אני מודד את כמות צעדיי היומית/שבועית/חודשית. כמו גם את ה BMI.

הכל בראש. ברגע שרוצים, משנים. אין תירוצים. אני נכה ולא מוותר לעצמי. אז אם אני יכול, כל אחד בוודאי יכול. בהצלחה.