נאום יו"ר ההסתדרות בעצרת לציון 100 ימים לשבעה באוקטובר

נאום יו"ר ההסתדרות בעצרת לציון 100 ימים לשבעה באוקטובר

בדבריו בפני הבאים לעצרת בכיכר החטופים בתל אביב אמר יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד: "אם נצליח לשמור על האחדות והסולידריות כמו היום, נתגבר על הכול ונבנה מחדש את כל מה שניסו להרוס לנו"

"עד הרגע האחרון, קיוויתי שייקרה נס ולא נצטרך לעמוד כאן היום. שהכל ייגמר, שנגיע לעסקה. אבל מאה ימים שהם עדיין שם. היום, בשעה הזו, אנחנו עוצרים ומזדהים. יוזמת ההסתדרות לעצור את הכול למאה דקות, כאות הזדהות הפכה לתצוגת תכלית של סולידריות מכל קצוות המשק", כך יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד בנאומו כעת (א') בעצרת 100 ימים לשבעה באוקטובר ולשבי החטופים.

עוד אמר יו"ר ההסתדרות בנאומו בכיכר החטופים: "אנחנו כאן כדי להזכיר לכל העולם ש-136 ישראלים וישראליות שנחטפו באכזריות, עדיין מוחזקים בשבי החמאס בעזה, במנהרות, במרתפים; להזכיר למשפחות החטופות והחטופים, שכל המדינה – כולנו – תמיד איתן ולא ננוח עד שאחרון החטופים יחזור הביתה; לזכור את בנינו ובנותינו שנרצחו על ידי מחבלים צמאי הדם ולחבק את המשפחות השכולות. כן, אנחנו כאן גם בשבילן; אנחנו כאן כדי לחזק את צה"ל. את החיילות והחיילים, את משרתי המילואים שעזבו הכול כדי לשמור על כולנו. את המשפחות שמתגעגעות אליהם. את צה"ל שאנחנו אוהבים אותו כל כך; אנחנו עוצרים היום גם כדי להזכיר לכל הפצועים בגוף ובנפש – שהם לא לבד במסע להחלמה ולריפוי. אנחנו אתכם במחלקות השיקום ובבתי החולים מתפללים ומייחלים שתחזרו לעמוד על הרגליים למשפחותיכם בריאים ושלמים; וצרים למען כל הישראלים שגולים בארצם. תושבי הדרום והצפון היקרים שעדיין לא חזרו לבית. מדינת ישראל חייבת לעשות הכול כדי שתשובו לבית בהקדם ותרגישו בו בטוחים. זאת המשימה.

יצוין כי בשעה זו כל מרחבי ההסתדרות בכל הארץ מקיימים עצרות בעשרות נקודות בכל רחבי הארץ, מכיכר ספרא בירושלים ועד חיפה, אילת ובאר שבע. "אני רוצה להגיד תודה על ההתגייסות ולהזכיר שהאחדות שלנו היא הדרך לניצחון", אמר יו"ר ההסתדרות והוסיף: "רק אחדות היא הדרך לניצחון על חמאס ועל כל אויבינו. כולנו לא רוצים לחזור לפלגנות שהייתה עד 6 באוקטובר, ראינו לאן זה הוביל אותנו, צריך לחתור לאחדות ולאהבת השבטים במדינת ישראל".

בר-דוד ציין כי צוותי מערכת הבריאות, עובדי מד"א, לוחמי הכיבוי וההצלה, אנשי חברת החשמל, הרשויות המקומיות, משרדי הממשלה – כולם היו שם - בשבעה באוקטובר – וחרפו את נפשם. "הם שותפים להצלת חיים וחלק מחברינו היקרים נפלו בעת מילוי תפקידם. אנחנו כאן גם כדי לכבד את זכרם ולחזק את המשפחות", אמר, "חברות וחברי ההסתדרות ימשיכו לבנות את המדינה ברוח הערבות הדדית, ולתת את הכול כדי לעזור בתהליך הריפוי של החברה שלנו! ביחד! כל העובדים מכל המגזרים נבנה ביחד את המדינה מחדש".

"אם נצליח לשמור על האחדות והסולידריות כמו היום, נתגבר על הכול ונבנה מחדש את כל מה שניסו להרוס לנו. נעשה את זה טוב יותר", סיכם.