יו"ר ההסתדרות: "ללא טיפול במשבר העמוק בעבודה הסוציאלית הציבור לא יקבל מענה"

יו"ר ההסתדרות במכתב לשר הרווחה: "ללא טיפול במשבר העמוק בעבודה הסוציאלית הציבור לא יקבל מענה נפשי וסוציאלי"

 קריאתו של יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד, לשר הרווחה והביטחון החברתי יעקב מרגי, היא על רקע המחסור בעו"סים. יו"ר ההסתדרות: "מפרוץ המלחמה, העובדות הסוציאליות עושות עבודתן מסביב לשעון במסירות אין קץ ובניסיונות על-אנושיים להתגבר על המחסור החריף בכוח האדם"

יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד, שיגר אמש (ג'), מכתב דחוף לשר הרווחה והביטחון החברתי יעקב מרגי, בו הוא קורא לו להתערב בדחיפות בשיקום והרחבת מערך העבודה הסוציאלית במלחמת "חרבות ברזל". זאת בעקבות משבר כ"א החריף שאיתו מתמודד הענף עוד מהימים שקדמו ללחימה.

יו"ר ההסתדרות פירט במכתב אודות עבודתם המאומצת של העובדות והעובדים הסוציאליים. החל מיומה הראשון של הלחימה העו"סים מעניקים מענה טיפולי לאלו "אשר נחשפו באופן קיצוני לתמונות וסיפורים שהעין והנפש האנושית אינן יכולות לשאת", כתב יו"ר ההסתדרות במכתבו. כל אלו, לצד המענה השוטף, שאינו קשור בלחימה – ואף הוחמר בעקבות הלחימה, וממשיך להיות מסופק "במסירות מעוררת השתאות, ביצירתיות אין קץ ובניסיונות על אנושיים להתגבר על המחסור החריף בכוח האדם". 

כמו כן, יו"ר ההסתדרות תיאר את הקשיים והבעיות הפסיכו-סוציאליות שהחמירו בעקבות הלחימה: "החמרה בשימוש בחומרים מסוכנים, גידול בשיעור בני הנוער בסיכון, בעיות כלכליות, החמרת מצבים של קונפליקט גבוה במשפחות, בעלי מוגבלויות וקשישים שמצוקתם התעצמה והחמרה במצבם של מתמודדי הנפש – כל אלו הן רק דוגמאות להחמרה במצב הפסיכו-סוציאלי של החברה הישראלית".

יו"ר ההסתדרות קרא לשר הרווחה  והביטחון החברתי לפעול בהקדם "לאור המשבר העמוק בעבודה הסוציאלית בישראל, יש לפעול למתן מענה מידי למערך השירותים החברתיים ולמתן תגמול ראוי בעבור עבודת העו"ס בתקופה מאתגרת זו, ובעתיד". 

יו"ר ההסתדרות סיכם את דבריו וכתב: "מחובתי להתריע כי ללא טיפול בכל הנושאים הללו הציבור הישראלי לא יקבל מענה נפשי וסוציאלי, מאחר ואי-אפשר להמשיך לתת מענה בתקינה חסרה, בתת-איוש שהפך לכרוני כתוצאה מתנאי העבודה הקשים".