בוטלו פיטורי של יו"ר ועד הפעולה בחברת טאואר סמי קונדקטור

בוטלו פיטורי של יו"ר ועד הפעולה בחברת טאואר סמי קונדקטור

סגן נשיא בית הדין לעבודה בנצרת קבע כי מאחורי פיטורי יו"ר הוועד עמדו שיקולים זרים שהיו קשורים להובלתו את מהלך ההתאגדות. החברה ממגדל העמק תשלם להסתדרות 120 אלף שקל על הפגיעה בהתארגנות  

בית הדין האזורי לעבודה בנצרת הורה לבטל את פיטורי יו"ר ועד הפעולה בחברת טאואר סמיקונדקטור ולהשיבו לעבודה באופן מיידי. לפי פסק הדין של סגן הנשיא, השופט מוסטפא קאסם, מאחורי פיטורי סמיון וובילוב עמדו שיקולים זרים הקשורים להובלתו את מהלך ההתארגנות הראשונית במפעל, וזאת בניגוד לחוק הסכמים קיבוציים. בנוסף, חויבה טאואר לשלם להסתדרות 120 אלף שקל פיצויים.

ברקע ההחלטה הזו פסק דין קודם שניתן בפברואר השנה, ובו נקבע כי טאואר פגעה והפרה את זכות ההתארגנות של עובדי המפעל בעשרות מקרים שונים, ובכלל זה בשני מכתבי אזהרה שיצאו ליו"ר ועד הפעולה. טאואר חויבה אז בפיצוי של למעלה מחצי מיליון שקל בגין פגיעה בהתארגנות ובהוצאות משפט.

בפסק הדין הנוכחי נקבע כי טאואר התייחסה ליו"ר הוועד באופן מפלה. "המשיבה בחרה לשים את וובילוב תחת זכוכית מגדלת, בניגוד ליתר העובדים", נכתב. עוד נקבע כי טאואר עקבה אחר יו"ר הוועד באמצעים טכנולוגיים ממצלמות וממעברים ברחבי המפעל זמן קצר לאחר מתן פסק הדין האזורי הקודם, וזאת שלא בהתאם לנהלים, רטרואקטיבית ובמשך ימים רבים. "תמוה בעיננו כי רק וובילוב הוזמן לבירור ולשימוע [...] וכי המשיבה לא ביצעה מעקב אחר עובדים אחרים על אף שלכאורה גם הם היו צריכים להיראות בצילומי המצלמות".

לאחר שמיעת העדים נקבע כי טאואר לא הרימה את נטל השכנוע המוגבר המוטל עליה, ולא הוכיחה שפיטורי יו"ר הוועד היו ענייניים ולא נועדו להחליש את התארגנות העובדים במפעל.

יו"ר מרחב עמקים צפוני בהסתדרות לאון פרץ: "אני מרוצה מפסק הדין ומבהיר כי לא נאפשר להנהלה לאיים על עובדים שמתנדבים לשמש חברי ועד פעולה. אני מקווה שמקומות עבודה יפנימו שאל להם להתערב במהלכים לגיטימיים של עובדים שמבקשים להתאגד. אודה לאגף התאגדות שעבד יחד עם עובדי המרחב כתף אל כתף, למזכירי האיגוד, לעו"ד ליאור אדרעי יו"ר נעמת במרחב, שלקחה חלק חשוב בתהליך, למזכירת האיגוד סיון ברוך וליו"ר הוועד סמיון וובילוב שעמד איתן אל מול ההנהלה. אודה ללשכה המשפטית ולעו"ד מור ארזי-גלבוע, וכמובן ליו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד שתמך לאורך כל הדרך".

את ההסתדרות ייצגו בהליך עו"ד מור ארזי-גלבוע וגלי רואש יועצות משפטיות מהלשכה המשפטית לאג"מ במרחב עמקים צפוני.

צילום אילוסטרציה: שאטרסטוקצילום אילוסטרציה: שאטרסטוק